Mihin kiinnität huomiosi arjen keskellä ihmisiin? Olkaa rehellisiä miehet ja naiset.

Avainsanat: arjen tärkeys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 06:49

Ensisilmäyksellä yleisolemukseen siis kokonaisuuteen.Sitten jos jutusteleen pääsen,silmiin ja käyttäytymiseen.Siinä se.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.04.2010 - 06:55

Kiinnitän ihmiseen huomiota siten kuinka hän on pukeutunut ja miten hän puhuu jä hänen koko yleisolemukseen.Hyvin äkkiä saan käsityksen ihmisestä onko hän minä...minä tyyliä vaan ottaako muutkin huomioon.Katse kontakti on hyvin tärkeä ,katsooko silmiin vai pälyileekö muualle.Eiköhän tuossa jo ollutkin aika paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 07:28

Ensivaikutelman voi antaa vain kerran!Kyllä sen habituksen aika pian näkee toisesta ja jos koettaa näytellä muuta kuin todellisuudessa on niin se ei anna hyvää kuvaa.Mielestäni pukeutumisella ei niinkään väliä kunhan on siisti!Yleensä "näen ihmisen läpi" ja kuuntelen"rivien välistä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 08:00

Ensivaikutelma on tärkein. Sen myötä yleensä muodostuu kuva ihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 08:24

Kaipa se ihmisen käyttäytyminen on suurin kriteeri, jos olet hiljainen normaali ja suht.koht.
omissa oloissa viihtyvä ihminen, niin kukaan ei kiinnitä huomiota. Mutta, jos käyttäydyt vähänkin
poikeavasti, niin silmätikku olet. Helsingissä jos menet bussiin ja sanot esim. huomenta,katsotaan
että ääliö tuli. Ensivaikutelman voi antaa niin monesta tilasnteesta päin.
Jopa tässä nettiyhteydessä jo saa ensivaikutelman ihmisestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 08:35

Kyllä minä katson muotoja, mutta en tahdo muistaa mitä varten!!

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 08:38

Yleisolemukseen eli siisteyteen, ulkoasuun ym. Myös siihen kuinka ihminen käyttäytyy eri tilanteissa.
Ei voi sanoa että Helsingissä on tyhmiä ihmisiä, elinympäristö on erilainen kuin joissain tuppukylissä. Ei ole mitään tarvetta mennä sanomaan huomenta jokaiselle tuntemattomalle joita on aika paljon.
Tottakai, ja onneksi, ihmiset ovat yksilöitä ja erilaisia. On fiksua ja vähemmän fiksua, se täytyy vaan hyväksyä. Tausta ja koulutus ovat erilaisia myös. Parasta on vaan hyväksyä itsensä, ei yhtä ainoata protyyppiä voi rakentaa eikä yrittää muuttaa kaikkia samankaltaisiksi, täysi mahdottomuus eikä kannatettavaa lainkaan.
Mutta kysyjä ei toki näin syvällisiä edes tarkoittanut varmaan. Moni luo itse omat norminsa ja kuvittelee että näin todella on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:00

ensivaikutelma on se joka ratkaisee kuinka tutustuminen jatkuu, vai jatkuuko ollenkaan

ensivaikutelmassa aika ratkaisevia asioita ovat nuo jo mainitut ulkoiset seikat jotka sitten tutustumisen myöhäisemmässä vaiheessa saattavat jäädä melko vähäiselle huomiolle

harvemmin mainittu, mutta tutkimusten mukaan hyvinkin merkittävässä roolissa on ryhti, harvoin sitä edes tiedostamme, mutta se kuulemma vaikuttaa erittäin vahvasti siihen miltä vastaatulija mielestämme näyttää ... (tästä oli jotain identtisillä kaksosilla tehtyjä tutkimuksia, ei vaan löytynyt tähän hätään)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.04.2010 - 09:00

Miehissä kenkiin ja autoon. Naisissa ensi vaikutelmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:07

hampaat kertoo paljon ihmisestä...ja sit koko olemus .. eipä pieni hymykään pahasta ole ja kyllä tervehdykset ovat hyvää kasvatusta , jota soisin kaikkien käyttävän .. niin bussissa, kuin muuallakin.. itse tervehdin , jos olen kaupassa tai muualla jossa tapaan henkilökuntaa , kuten kuskille ja matkustajille huutelen huomenet , kuin myöskin kaupassa myyjille , nyökään myöskin hyvät päivät jopa lääkärin odotussalissa .. joten kohteliaisuus on kyllä kans niitä ykkös juttuja .. joihin kiinitän huomioni , sekä avuliaisuus ...on kivaa saada apua ja myöskin antaa sitä, pienissäkin asioissa , kuten oven avauksessa esim....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:19

Yleisolemukseen. Joistakin vain huokuu hyvä olo ja seesteisyys. Nämä ihmiset ottavat toiset huomioon ja heillä on hyvät käytöstavat. Eräs tuttavani on tällainen ihminen, joka välittää myönteistä ilmapiiriä. Kerran matkustimme metrolla ja hänen poistuttuaan omalla pysäkillään, vastapäätä istunut vieras nainen kysyi, että kuka tuo henkilö oli, hänestä jäi niin hyvä energia. Tottakai ihmisvilinässä kiinnittää huomiota myös ulkoisiin seikkoihin, pukeutuminen jne. Vanha sanonta kuitenkin pitää usein paikkansa: moni kakku päältä kaunis, silkkaa silkkoa sisältä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:55

Yleisolemukseen ja hymyyn

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 10:01

Minullekkin on tärkein ensivaikutelma ja että katsoo silmiin puhuessaan minulle,myös se,että kuuntelee mitä puhutaan,eikä puhu päälle.Tunnen muutaman kuoliaaksipuhujan ja heitä koitan vältellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 11:52

Toisen ihmisen huomioon ottamiseen, hyviin tapoihin, ystävälliseen ja miellyttävään käytökseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 18:55

Kävelyryhtiin ja vaatteiden istuvuuteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.04.2010 - 03:49

En ihan ymmärtänyt kysymystä. Miten niin, mihin kiinnitän huomioni arjen keskellä? Arjessani on viistuhatta asiaa. Vai tarkoitettiinko tässä ihmisten ulkonäköä, kuten moni on olettanut?

Minä kiinnitän yleisesti ottaen ihmisissä huomoon ensiksi niihin asioihin, jotka ovat mulle tärkeitä eli kohteliaisuus ja hymy.