jos veisit kirpputorille tavaraa, veisitkö sinulle annettuja lahjoja sinne?

mulla on kyllä se periaate, että vaikka kuinka tuntuu että kaapit pursuu saaduista lahjoista
niin en lähde niitä kirppikselle viemään. sen verta annan tunnearvoa saaduille asioille.
ennemmin kuskaan sinne itse ostamiani tavaroita. joskus tulee itse ostettuun semmosta
mitä ei tarvitsekkaan, niin niitä on hyvä sitten kierrättää

Lisätty: 26.08.2008 - 14:45

kyllä kyllä, mutta jos antaja onkin ajatellut antavansa tärkeän lahajan
sori tää on niin tätä mun huumoria taas.

Lisätty: 26.08.2008 - 21:31

no jo oot (kuminaama) kalliin kirppisvuokrapöydän löytäny. tääl meitil päin on yhes paikas 7 egee viikon pöytävuokra. on tietty jotain kalliimpiakin. pitää vaan etsiä, niin löytää halvemman.
että näin mie virkan/ kommentoin täältä taas tänään.

Avainsanat: kirppis lahja saatu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.08.2008 - 23:10

Tulin surulliseksi kun huomasin, että kangaspuissa kutomani poppanaliina oli lahjoitettu pikimmiten kirpputorille.

En anna pois saamiani lahjoja. Jos en pidä niistä, laitan ne sivuun pois näkyvistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.08.2008 - 14:39

Haluan toki antaa arvoa saamilleni lahjoille mutta jos ne eivät tosiaankaan ole sellaisia, joita tarvitsen niin kyllä ne kirpparille voin viedä. Tulee sitten joku toinen onnelliseksi, joku, joka tavaran itse tarvitsee. En itsekään pahoittaisi mieltäni, jos antamani tavara löytyy tuttavan kauppapöydältä. Ei toisen ihmisen makua voi aina tietää ja kun on rehellinen niin ei tule ainakaan samanlaisia enää. Eikös se ajatus ole tärkeämpi kuin lahja?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 15:49

Lahjoja mulla on niin vähän (omasta toivomuksesta) ettei niiden kanssa tule ongelmia.

Vastaavanlaista Jaakopinpainia jouduin kyllä käymään joidenkin perintötavaroiden kanssa. Osan sain myytyä, mutta sitten jäi kamaa joka ehkä olisi mennyt kaupaksikin, mutta myymisen ajatuskin tökki. Melkein kaikki (mm. yli 200 kirjaa) olen nyttemmin saanut lajoiteltua 'hyviin koteihin' ja sen jo sitten sielukin kesti.

Miksei lahjaakin voisi lahjoittaa esim. hyväntekeväisyyteen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 17:14

Kyllä myyn, jos niillä sitä tunnearvoa ei niin ole. Ja joissain on paljon muistojakin, aivan turhat tavarat kun on, ei niitä pois voi heittää. Vaatteita yleensä vien, jos vien. Nytkin pitäisi mennä vaatteita myymään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 19:09

Kyl voisin viiäkkin jonkun vanhan saamani lahjan kirppikselle, jos se on jo menettänyt sen tarkotuksen mihin tarkotettu silloin joskus. Yks on esim. kihlajaislahja sillosilta työkavereiltani vuodelta -73 kahviastiasto, jota käytetty ehkä 2-5 kertaa sen jälkeen, sillon oli ihan jes, mut oli niin fiinit, ettei enää niistä vois tarjoillakaan mitään, tää nyt sellanen ys esimerkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 20:55

en vie on niin vähän lahjoja ,enkä vie muutakaan tavaraa ,huomasin pöytä vuokra oli 25e viikko jos tavaroista saa esim 10-15e viikko niin olen kuullut .kuka siinä voittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 23:30

Eipä ole tullut mieleen lahjoja pois antaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.08.2008 - 09:35

Pitää olla todella tiukka paikka, mieluimmin vaikka roskiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.08.2008 - 12:28

En veisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 18:16

Annettuja lahjoja ei milloinkaan saa lahjoittaa eteenpäin tai myydä. Se ei vain kertakaikkiaan sovi!