Naantalilais mies oli naapurinsa kanssa avoliitossa kelan mielestä.Todellisuudessa heolivat asuneet samassa rapussa.

Odottelen tässä ilmaantuisiko minullekin uusi aviomies kelalta.

Avainsanat: kela liitäjä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.04.2010 - 11:04

näitä sattuu,

seitsemänkymmentäluvun alussa verottaja oli löytänyt minulle eri naisen vaimoksi luulemani sijaan, nimi oli sama, kotikunta sama, pari vuotta nuorempi ja huomattavasti parempi tuloinen,

silloisen yhteisverotus käytännön mukaan se olisi tiennyt senverran suuria lisäveroja että valitin asiasta ja tyytymällä omaan puolisovalintaani säästyin mätkyiltä

Kysyjän kommentti

kaikenlaista voi tässä elämässä tapahtua.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.04.2010 - 11:23

Mää tahtoo kans! Saisi etsiä hieman varakkaamman ja uskollisemman puolison, eikä se varallisuuskaan pahitteeksi olisi. Mitenkähän on - pitääköhän sinne laittaa anomus vetämään kolmena kappaleena ja koskahan mahtaa olla viimeinen hakupäivä.
Aika törkeää touhua Kelalta tuollainen. Kuinkahan paljon sielläkin tehdään virheitä, mutta kaikki ei tule julkisuuteen. Voisi syntyä aikamoinen epos jos joku keräisi Kelan sattumukset yksiin kansiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 11:32

Kyllä KELA tietää, tunnustaisivat vaan!

Lisätty: 21.04.2010 - 17:12

Löysin jutun ettei tarvitse arvaiila;
www.iltalehti.fi/uutiset/201...2_uu.shtml

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 12:01

Tuohan on ehkä sitä ns. hyvää palvelua, Kelan aviomies/vaimopalvelu! Olisko nimimerkki ulkopuolinen tarkkailija ollut asialla ja tehnyt ilmoituksen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 12:03

Minäkin haluan toisen miehen, miten niitä kelalta saisi, tämä vanha on itse tienannut rahat perheeseen jo lähes 37 vuotta, ja uusi voisi olla nuorempi minä palkan voisin käyttää hyvin. ( 2 miehen palkkaa ja sossu jäisi ilman. )

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 12:48

Joo, tässä puoli vuotta sitten Kelalta soitettiin miulle, että siehä et asu yksin, johon mie vastasin, että kyllä mie kuule asun. Kävi ilmi, kun asiaa rupesin tonkimaan (Kelahan ei sitä tee), että KAKSI edellistä (sattumoisin miespuolista) asukasta eivät olleet toimittaneet maistraattiin muuttoilmoitusta. Toinen herroista oli viimeksi asunut asunnossa 1997! Miun piti sitten vuokranantajalta käydä hakemassa todistus, jossa kiellettiin kyseisten ihmisten enää asuvan kyseisessä asunnossa, ja toimittaa se maistraattiin (niinkuin se miun asia nyt olisi ollut tehdä).

Että periaatteessa olisin voinut virallisten papereiden mukaan asua kahden miehen kanssa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 13:10

Tiedä sitten ihan koko totuutta...Naantalin ruonassa asui monta vuotta yksiössä kaveri joka oli poikamies ja alakerrassa yksinhuoltajarouva joka nosti joitain tukia kelasta.Sitten joku tutki jotain tarkemmin ja sossu oli maksanut kaverin vuokria vuosia jossa ei OIKEASTI sitten asunutkaan...Joutuivat ihan käräjille ja pitkään makselivat tukia takaisin.Ei se näin tarvitse olla mutta pariskuntia on"eronnutkin"tietyistä tukiasiasyistä ja usein on sitten isi yökylässä...;-).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 14:30

Valtion virastot, saa epäillä ,luulla ja kuvitella uskovansa ja se on oikein.Näin on vastattu joskus aikanaan.Ihmisten täytyy todistaa ja hakea muutosta.Kyllä niitä kelmiäkin löytyy.Ne on ihan poskettomia ,jos takaisin koittaavat karhuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 15:16

Minullekin saisi putkahtaa näitä tuntemattomia aviomiehiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.04.2010 - 16:23

Kela ja kelan touhut tiedetään. Aina niiden kanssa saa jostain asiasta olla tappelemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 17:53

KELA.lta voi odottaa mitä tahansa. Toimivat kaavamaisesti annettujen ohjeiden mukaan. Virkailijoilta on oman järjen käyttö kielletty. Silloin voi tapahtua mitä tahansa.