Anteeksi, mutta tietääkö kukaan miten voi tehdä jäätelöä kotona? Toivoisin vastausta nopeasti

Avainsanat: jäätelöä kotioloissa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 21:23

Noista ensimmäinen linkki oli helppo, jota voi tehdä ilman manteliakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 23:56

Helppo kotijäätelön ohje:

2 keltuaista
2 rkl tomusokeria
2 dl kuohukermaa
Maustamiseen:
2 tl vanilliinisokeria tai kaakaojauhetta 2 rkl, tai pikakahvijauhetta 1 rkl, tai suklaarouhetta 25 g
4 valkuaista

Vatkaa sokeri ja keltuaiset vaahdoksi. Vaahdota kerma ja lisää se keltuaisvaahtoon, samoin makuaineet.
Vatkaa valkuaiset kovaksi vaahdoksi ja kääntele seokseen. Kaada seos pakastuksen kestävään astiaan ja nosta pakastimeen. Sekoittele jäätelöä muutaman kerran pakastuksen aikana.
Varaa aikaa jäädyttämiseen 3-4 tuntia.

Siinä helppo kotitekoinen ohje.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 03:53

Suosittelen koko sydämestäni jäätelökoneen ostamista. Meillä on tällainen: www.consumer.philips.com/c/j...70/prd/fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 11:39

tämä vastaus ei tullut nopeasti, eikä siis ole oikeastaan ole vastaus kysymykseesi, mutta

jatkoa ajatellen kehottaisin kuitenkin harkitsemaan (omaa tarvettasi) onko sen jäätälökoneen hankinta järkevää (pölyyntymään sinne leipäkoneen viereen) vai olisiko parempi pitää siellä pakastimessa vaikka muutama litra perus vaniljajäätälöä (a' 0.75 €/l) josta pienellä tuunauksella tekee hetkessä vaikka mitä herkkuannoksia hetkessä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 22:42

Minulla on ollut joskus jäätelökone, mutta sen pakkaselementti oli liian kauan aikaa lämpimässä jääkaapin yläpuolella, ja se turposi ja meni piloille. Nyt ei ole uutta elementtiä hankittuna, ovat melko kalliita. Mutta luulisin sinun saavan jäätelökoneen itsekin tehtyä asettamalla kasi kulhoa pakastimeen, ja alempaan kulhoon vettä, jonka annat jäätyä ennen jäätelön valmistamista. Kun vesi on jäätynyt, otat kulhon pois pakastimesta ja kaadat seoksen päällimmäiseen kulhoon koko ajan vatkaten. Jäätelöainekseksi sopii melkein mikä vaan maukas seos, mehujää tai kerma-munapohjainen. Mielikuvitus on vain rajana. Jugurttiakin voi kokeilla. Sekoita hyvin , toivottavasti kylmyys siirtyy seokseen ja hyytyy. Senjälkeen laita takaisin pakastimeen. Sekoita välillä ja odota, että muuttuu jäätelöksi.Kerro sitten, onnistuiko.