Oletteko tavanneet tai kuulleet täistä ja minkälaista asiaa.Onko nykyaikana niitä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 17:33

Täit ovat kiusana tänäkin päivänä. Aina silloin tällöin tulee julkisuuteen uutisia esimerkiksi jostakin päiväkodista tms. josta on löytynyt täitä.
Hoito yleensä onnistuu, mikäli kaikki asiasta kärsineet tahot (perheet) ovat siinä mukana. Eli, esimerkiksi päiväkodissa kaikki perheet osallistuvat torjuntatalkoisiin.

Ohessa lisää tietoa asiasta.

dermaklinikka.fi/patient/T%C.../1551.html

Kysyjän kommentti

Kiitos vastanneille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 19:04

En ole koskaan nähnyt päätäitä,en tiedä miltä näyttävät.Ei ole omakohtaista kokemusta niistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 19:17

Eivät ne ole vielä sukupuuttoon kuolleet. Tuntuu ihan ihmeelliseltä että nykyaikana on vielä koululaisilla tavattu niitä. Itse en ole koskaan joutunut niiden uhriksi, enkä myöskään tunne ketään joilla olisi ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:23

Täit syö, maailma vihaa ja kotiväki senkun tuittuilee!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:34

En ole eläissäni täitä tavannut. Mutta olen kuullut että ovat välillä kouluilla ja päiväkodeissa riesana. Ja leviävät nopsasti lasten keskuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:48

Kyllä niitä aina päiväkodeissa ilmaantuu mutta pitää muistaa,ettei kyse ole suinkaan epähygeniasta!Mutta hoitaa ne pitää kaikkien ketkä on läheisessä tekemisissä ollut niinkuin nyt päiväkodeissa päät yhdessä peuhataan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:38

Päiväkodista ja koulusta tulee vuosittain vähintään yhden kerran lappu, että lapsesi ryhmässä on joillakin havaittu täitä. Sitten on täijahtia harrastettu monena iltana ja onneksi ei ole vielä ikinä oman lapsen päästä täitä löytynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 21:30

Kyllähän täitä on nykyisin päväkodeissa samoin kuin kouluissakin. Täit eivät tarkoita, että hiukset olisivat likaiset. Ne leviävät tosi helposti, jos esimerkiksi lapset leikkivät ja hiukset koskettavat toisiaan tai lapset vaihtavat lakkiaan tai kampaavat samoilla kammoilla hiuksiaan.
Lapseni päiväkodissa olen nähnyt täin, joka oli otettu kiinni jostain tyynyliinalta teipillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 10:17

Täi ei ole koskaan tullut henkilökohtaisesti tervehtimään. Täitä on esim. päiväkotilapsissa, kouluissa jne. Voi vain heittää arvelun miksi ne lisääntyvät... perusongelma on epäsiisteys, täi leviää kuuleman helposti ihmiseltä toiselle.