Onpa paljon asarijauhiaisia, sanoi puutarhurin poika,kun lumisadetta katseli. Onko teillä ansarit olleet kesäisin kiusana.

Lisätty: 20.04.2010 - 20:13

Ihan hävettää tää lukihäiriö joka tulee esiin just silloin kun vähiten haluu.Tarkoitin ansarijauhiainen.Sori.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 17:35

vähän aikaa joutui asiaa miettimään, mutta ilmeisesti sinulla olikin pieni kirotustuslipsahdus ja tarkoitit ansarijauhiainen ?

"Ansarijauhiainen (Trialeurodes vaporariorum) on pieni lentävä hyönteinen. Se on saanut suomenkielisen nimensä siitä että sitä tavataan lähinnä kasvihuoneissa eli ansareissa, mutta syksyllä niitä tavataan myös asuinhuoneissa."

tuttu on muttei kiusaksi asti

Lähteet:
www.google.fi/imgres?imgurl=...s%3Disch:1

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 18:13

Ei ole kasvihuonetta. Enkä olisi tiennyt tuon ansarijauhiaisen olemassaolostakaan ennen kuin sitä kyselit. Piti wikipediasta oikein katsoa. Löysin saman tekstin kuin vähäviisas ja kuvan. Oppia ikä kaikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 19:15

Outo ökkömönkiäinen minullekin. Pitänee pitää silmät auki, onko meillä niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:37

Ei oo haitaksi asti olleet.

Ansarijauhiainen (Trialeurodes vaporariorum) on pieni lentävä hyönteinen. Se on saanut suomenkielisen nimensä siitä että sitä tavataan lähinnä kasvihuoneissa eli ansareissa, mutta syksyllä niitä tavataan myös asuinhuoneissa. Ansarijauhiaiset ovat kotipuutarhaan ilmestyvistä hyönteisistä toiseksi yleisimpiä heti vihannespunkkien jälkeen. Ne lehahtavat ilmaan kasvia kosketettaessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:52

Tässä keväällä katsoin ruissalon kasvitieteellisessä kun Arno Kasvi hoiti leppäpirkon toukkia tai jotain sen tapaisia kasvien lehdille ja leppäkertutkin herkuttelevat mielellään niillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.04.2010 - 08:29

Kasvihuonetta ei ole, mutta syksyisin niitä olen kyllä nähnyt sisällä, luultavasi ne ovat ansarijauhiaisia, koska syksyisin ovat inhottavia vilahtelijoita..