Mitä mieltä olette nettihuijaamisesta?

Esim: Joku huijaa olevansa 12 v. esim napsussa ja yittää sanoa: Nähdään sielä kajaanin sielä ja sielä siihen aikaan.Ja onkin sitten oikeasti aikuinen.Minä ainakin sanoisin: No en tule sinne.Ja jos joku utelee toisen henkilötietoja. Tai jos netissä vaikka jonkun nettisivun ikäraja olisi 13 niin jos joku olisi vaikka 9 ja haluaisi liittyä.Huijaa oman ikänsä ikäkyselyyn.Sekin on väärin!Ainakin minusta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 17:44

Samaa mieltä pyryn kanssa, jotta tarkkana saa olla ja itsekin tietty pitää selvää asioista ottaa..
Itekin aatellu viime aikoina, jotta moni uusi tulokas ehkä kattoo vaan mun nimimerkkiä: jonin13, ja aattelee, jotta siinä on 13-vuotias poika Napsussa, vaikka oonkin itse asiassa yli viiskymppinen nainen (tätä en toki silloin 2v sitten nimimerkin luotuani ajatellu ollenkaan, et ehkä joku vois ajatella näin).
Eli ei väärille sivuille, ja Napsussa olen huomannu, et joitakin melkein lapsosiks itteensä "mainostaneet" ovatkin olleet aikuisia, joistakin heistä olen Napsun Ylläpidolle (heillä oikea tieto iästä?) tehnyt myös kyselyn ja nämä näiltä osin poistettu/poistuneet, aikuisen/nuoren/lapsen kyllä "harjaantunut" silmä huomaa esim. heidän harrastuksistaan, kommenteistaan kysymyksiin, jne. jne. aina näillä huijaajilla jossain kohtaa lipsahtaa kuitenkin...
Ollaan siis tarkkana kuin porkkana: ja hyvä kun otit tämän asian myös esille:)

Kysyjän kommentti

Toi oli tosi hyvin kirjtettu!Siks vastasit tään parhaaks! (:

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 14:38

Ainahan niitä huijareita on liikkeellä. Netti on niin avoin järjestelmä, että sinne mahtuu kaikenlaisia ihmisiä. Jos tuntuu hiemankin epäilyttävältä, niin kannattaa lopettaa keskustelu heti. Missään nimessä ei kannata sopia tapaamisia netin kautta. Netissä keskustellaan ja vaihdetaan mielipiteitä, sekä haetaan kulloinkin tarvittavaa tietoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 15:40

netissä on kaikki jonkin tason huijareita,käytä sitä ohjenuorana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 16:00

Netissä liikkuu paljon huijareita,olen oppinut visusti varomaan.En osta netistä yhtikäs mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 16:51

Itse ostan luotettavilta sivuilta, esim gigantti, netanttila, vpd, tilt jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 19:12

Netissä pitää olla hyvin varovainen. Ei koskaan paljastaa esim. itsestään liikoja tietoja eikä missään nimessä uskoa ketään ennen kuin näkee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:49

Netissä pitää olla varovainen, joka asiassa. Ei saa olla liian sinisilmäinen ja pienellä varauksella on hyvä suhtautua kaikkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:21

Olen netissäkin joutunut yhden eukon huijaamaksi, ei taloudellisesti, mutta käytti hyväuskoisuuttani hyväksi. Olen eräällä ns. kritityllä kanavalla ja se tapahtui siellä, mutta ylläpito ilmoitti hyvissä ajoin, missä mennään. Kyllä se hyvä on yp. olla olemassa.

Lähteet:
oma kokemus