Texsasissa opettajat saavat kurittaa lapsia ruumiillisesti.

Pitäisikö meilläkin Suomessa menä samaan ja alkaa antamaan koululaisille selkään,kun ovat niin kurittomia ja tekevät pahojaan.

Avainsanat: ruumiillinen kuritus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 12:01

Välillä tulee mieleen, että olisi hyvinkin tarpeellinen temppu nykymaailman menossa. Keppiä ja porkkanaa. Tuo vanha sanonta voitaisiin ottaa uudelleen käyttöön.

Lähteet:
muistilokero

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 11:48

Vielä miun aikana 1-2 luokalla ollessani, meidän opettaja löi karttakepillä kurittomia lapsia, lähinnä poikia, sormille.

Se, että nykyään ei saa kajota millään tavalla lapseen ei välltämättä ole hyvä asia. Mielestäni sen voisi pienessä muodossa sallia ja aiheesta.

Lisätty: 20.04.2010 - 12:04

Olen syntynyt 60-luvulla eli ei siitä todellakaan ole kauaa kun vielä kurittaminen kouluissa sallittiin (minähän olen ikinuori..).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:14

Texasin mallia tännekin vaan, koululaiset ovat aikamoisia "terroristeja" nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 13:29

Paikallaan olisi kovempi kuri koululaisille. Sama pätee kyllä koteihinkin. Eipä lapsukaiset hyppineen aikoinaan silmille eikä haistatelleet kuten nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 14:08

Vaan jos edes nuhtelet muksua saat oppilaan vanhemmat kimppuusi sillä"eihän MEIDÄN Liisu tai Lasse tuhmia ole vaan ne toisten KAKARAT"!Käyn kerran viikossa työn puolesta kouluissa ja huomaan jutut.Opettajilla ei ole minkäänlaista auktoriteettia ja aika nuoria naisiahan nuo suurin osa onkin ja monet opettajat PELKÄÄ joitain oppilaitaan!Surullista ja hämmentävää.Aikoinaan sain karttakepistä,tukkapöllyä ja joskus korvillekin.Jos se ei nyt ihan nuhteetonta miestä kasvattanut niin mitään traumojakaan ei jäänyt ja ainakin aikuisena nyt tuntuu jotta hyväksi se keppi oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2010 - 15:35

Jonkinlainen kuritus olisi opettajille mahdollistettava. Kakarat hyppii opettajien silmille ja si kielenkäyttö on jotain aivan kamalaa. Ei minkäänlaista kunnioitusta vanhempaa henkilö kohtaan. Rangaistukset käyttöön ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 16:03

Kyllä meilläkin kävisi ihan hyvin tuo Texasin malli.Niin oppilaat kunnioittavaisivat opettajia niinkuin ennen vanhaan tehtiin ,ei opettajille mitään vastaan sanottu .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 18:22

Suomessakin pitäisi kasvatuksesta ja siihen kuuluvasta kurista ja vastuusta alkaa keskustelu ensitilassa. Kuten jo edellä kerrottiinkin, on todella surullista huomata lasten, niin ala- kuin yläkoululaisten, lähes täydellinen auktoriteettien puute. Osa opettajista tulee lähes päivittäin itkien kotiin. Eli, jossakin on joku mennyt pahasti pieleen. Pitäisiköhän katse kääntää koteihin??

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 20:07

Ei missään tapauksessa. Karttakeppi kuritukset ovat historiaa, ja hyvä näin.

Minä yritän kotona hoitaa tilanteet kovalla puhuttelulla, silloin kun tilanne on riistäytynyt käsistä. Tähän mennessä on pärjätty ilman remmiä ja koivuniemen herraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:16

Justuksen kanssa samaa mieltä. Kyllä minun ala-ja kansakouluaikaan sai karttakepistä näpeilleen.
Ja kait sitä nurkassakin on seisottu, jos ei oikein rivissä ollut, niin siitäkin jo sai nurkkaa, tai seisomista
jonkun ajan pulpetin vieressä. Ei Texax hyvä. Maailma muuttuu Eskoseni.