Onkos sinulla ollut rupia kädessäsi ?

eli kuinka hyvin muistat mitä eri rahoja olet joutunut kulkiessasi käsittelemään?
Tämä tuli mieleen kun tuossa jouduin yhden tiitiäisen 'kuulusteluun' aiheesta. Litit,latit,kunat ja escudot tuli heti mieleen mutta huomasin että lunttaamatta oli koko joukko jo unohtunutkin.

Mitenkäs itselläsi, muistatko kaikki ja mikä on hauskin valuutan nimi mihin olet törmännyt ?

Avainsanat: raha valuutta rahayksiköiden nimet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 11:06

Minulla on ollut rupia vain seurauksena kissani raapaisusta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 11:53

Miullakin tuli kysymyksen luettuani ensimmäisenä mieleen kissaäidin mainitsemat ruvet.

Muuten en kyllä oo varma onko rupioita ollut kädessä; olin 1993 Malediiveilla, enkä millään muista, mikä heidän rahayksikkönsä on! Muuten ei kyllä sitten ole ollut kyseistä rahaa käsissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 11:58

Känsiä ja syyliä on joskus nuorempana ollut, mutta rupia vain intiassa (paikallinen raha).

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 13:27

Ei ole rupia, mutta rupia on. Patitkin ovat usein olleet kädessä.
Baht, liira, peso, rupla ja mitähän kaikkea eurojen lisäksi on tullut sormeiltua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:51

Mites se sanonta menikään:"Ei jäänyt siitä kuin rupia p......seen".Sukkahousuista miljooniin rupliin...

Lähteet:
Moskovan mies...Paula Koivuniemi...;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:54

Sanoin ennen ettei näillä palkoilla saa kuin rupia p.....seen.
Intian olen onnistunut kiertämään!
Tässä valtioden valuutat;
fx.sauder.ubc.ca/currency_table.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 14:17

Rupia on tullut jostain.... en tiedä mistä x)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.04.2010 - 15:42

Drakma, dirhami, rupla, erilaiset kruunut, amerikan dollari, saksan markka, peso, ja monen maan eurot on käsieni kautta kulkenut. Rupia jäänyt käsittelemättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 16:55

Euroja ja centtejä vain ollut.Ennen markkoja.En matkustele ulkopuolella Suomea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 18:29

Rupia rahana ja muuten vaan. Molempia on vuosien varrella käsissä ollut.

Ohessa lisätietoa Intian rahayksiköstä.

fi.wikipedia.org/wiki/Intian_rupia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 20:03

On rupia ja patteja ollut. Mutta tänään ei ollut kuin senttejä. En oikeasti muista, pitäisi luntata jotta rupeasi raksuttamaan.

Maksan suurimmaksi osaksi kaiken kortilla, ja harvemmin lompakossani on rahaa. Olen tottunet tähän korttimaksamiseen. Jotenkin vain on helpompaa kun ei tarvitse varata hirveästi rahaa matkaan, jos jokin löytö sattuu yllättäin kohdalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 21:13

No ei sitten rupian rahaa ole ollut, Kyllä mulla rupia on ollut, mutta päässä. Muistan kouluajan sodan jälkeen kun täit valtasivat päänahan. Oliko se DDT.tä vai mitä jauhetta,millä niitä poistettiin
Yksi syylä oli kädessä, mutta siihen joku loitsu tehosi ja se katosi. Niihinkin on konsti jos toinenkin
käytetty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 22:31

Rupiaa nyt aivot savuamaan justiinsa...niin on paljon valuuttaa sormieni välistä kulkenut etten voi muistaa kaikkia ja osahan on jo poistunutkin. Muutaman voin mainita: kruunu, dollari, Egyptin punta, dirhami, rupla, leva, baht, peso, peseta, Euroopan valtioiden rahayksiköt ennen euroa ja vielä: liira, dinari, rial, shilling, gulden....

Lähteet:
ko ei millään muista kaikkia