"Sisäinen blondini" kysyy, että jos auton bensatankin varoitusvalo näyttää jo punaista pitääkö ajaa hirvittävän lujaa tankkaamaan?

Sen takia kovaa, että ehtii varmasti tankille ennen polttoaineen loppumista? Täh?

Lisätty: 20.04.2010 - 22:05

Heh, heh, tää oli tietysti vitsi, mutta kiitos ihanista vastauksista ja hyvistä neuvoista.

Avainsanat: tyhjenevä tankki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 09:54

Ilman muuta! On hyvä että meissä on muitakin fiksuja blondeja kuin minä vain.

Kysyjän kommentti

Sisäinen blondini kiittää vastauksista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 09:31

tai sit päinvastoin, et rullaa alamäet ja tasaisella ajolla, ei spurttailen... säästät bensaa tankillekkin asti..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 09:45

riippuu nyt autosta paljonko tankissa vielä on jäljellä kun varoitusvalo syttyy, mulla näyttäisi olevan noin kahdeksan litraa ja sillä kerkeää vielä tankkauspaikalle vaikka olisi vähän pidempikin matka

mitä syvemmälle sen kaasupolkimen tunget, sen suuremmaksi kulutus kilometriä kohden kasvaa (noin vähän yksinkertaistettuna) eli köröttele vaan ihan 'säästöliekillä' niin pidemmälle pääset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 09:47

Riippuu autosta, ehtii kyllä normaalivauhdillakin (hmm... tuo vauhtiasia hieman huvittaa) mikäli ilmoitus ei tule ihan viime hetkillä. Tottakait vauhdin lisääminen lisää myös polttoaineen kulutusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 10:04

Kyllä kai Sinä käyt verhokaupassa samalla matkalla, jos käytössäsi Windows käyttöjärjestelmä. Vauhtia vaan lisää, että varmasti ehtii kaikki tarpeelliset ostokset tekemään. Bensa sitten ihan viimeksi. Tankki täyteen ja kotiin. Polttoaine riittää varmaan, vaikka vähän eksyisikin matkalla.
Aurinkoista kevättä Sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 12:18

Sori nyt vaan, mutta naurahdin ääneen kun luin ton kysymyksen.. Kyllä se auto tosiaan kuluttaa enemmän mitä kovempaa ajat..

Miulla onki sellainen auto, jossa ei bensatankin varoitusvalo ole vuosiin palanut. Toimii sentään muuten normaalisti. Kun viisari on aivan E-viivan päällä, on tankissa vielä 10 litraa jäljellä eli sillähän ajaa maantiellä vielä vähintään 100 km. En kyllä ole pitemmillä matkoilla jättanyt bensaa niin vähiin, kuin kerran vahingossa.. Silloinkin pudotin heti vauhdin 80:een, kun en ollut kattonut bensamittaria pitkään aikaan. Kaupungissa sitä uskaltaa ajella vähän vähäisemmälläkin polttoaineella; apu lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 12:57

Hih, minun sisäinen blondini ja ulkoinenkin habitukseni neuvoo, että aja alamäet vapaalla ja nytkytät penkkiä niin pääset sillä tavalla vielä pitemmälle vajaalla tankilla...

Lähteet:
vielä 10 litraa tankissa kun varoitusvalo palaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:06

Kyllä jollakin vauhdilla on syytä edetä. Jos on vain paikallaan ja pitää tyhjäkäynnillä, on tilanne huonompi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:35

Täytyy tietää maksimiväännön kierrosluku ja suurimmalla vaihteella sillä kierrosluvulla ajaen pääset pisimmälle pisaralla.
Turhat kaasupiokimen liikkeet kuluttavat polttoainetta myös.

Niin litralla on ajettu liki 5 000 km, tuskin blondin opeilla onnistuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 16:44

No kysymyksessähän onkin blondi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 19:34

Aikoinaan muistaakseni ajoin möksältämme Vierumäen suunnalta Padasjoen pitkää tietä, jossa ei bansa-asemia ainakaan silloin ollut, pienten poikieni kanssa Hämeenlinnaa kohti ja sanoin ääneen, jotta voi että, bensa loppuu kohta, toivottavasti päästään Hämeenlinnaan asti, et voi ostaa bensaa, niin muistaakseni vanhin poikani sano jonkun ajan kuluttua, et "äiti eks sä voi ajaa kovempaa, et bensa riittäää perille asti", juu selitin kyllä, et täytyy päin vastoin ajaa rauhallisemmin, jot bensa riittää huoltikselle asti...
latojan huomautus: mä olin silloinkin blondi ja poikani ei, joten hisutenväri ei tässä (kään) päteny:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 20:16

Kaasu pohjaan ja baanalle, ja naviin lähin bensaaseman osoite, tuumii toinen blondi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 20:56

No minuakin jo hirvittää, vastasin tähän Sinulle en hirvittävän hirvittävästi, mutta nyt sitä ei ole siellä.
ei ollut sääntöjen vastainen. Tietysti on mahdollisuus, että en lähettänyt sitä, mutta tiedän, että Sinä olet toiminnan nainen ja ratkaiset punaiset valot palamaan bensan suhteen vihreäksi.