Mitä mieltä olet hoitotahtosopimuksen teosta, onko tarpeellinen ja monellako% suomalaisista se on tehty?

Lisätty: 22.04.2010 - 16:04

Kuinka monella % tehty, tieto löytyy mene google ja kirjoita monellako prosentilla hoitotahto
tehty on kyllä vuoden 2008 tieto, tämä lisäys Jumppista varten.

Avainsanat: hoitotahto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.04.2010 - 06:48

Minullakin tulee olemaan pian. Hoitajana näen ja kuulen niin paljon sellaista, että pikaisesti aion tehdä oman hoitotahtoni julki.

Kysyjän kommentti

kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 22:55

hoitosopimus on vähän yleisempi juttu. Hoitosomimuksia tehdään mm. lasten-, lemmikeiden-, kiinteistöjen jne. hoidosta

sitä et kuitenkaan tainnut tarkoittaa vaan paremminkin hoitotahto/-testamenttia ?

"Hoitotahto on potilaan tahdon ilmaisu tulevasta hoidosta. Kirjallisessa muodossa eli hoitotestamenttina se on yleensä oikeudellisesti pätevä tapa ilmoittaa hoidettavan tahto."

prosenteista en tosiaan tiedä, mutta kun asiasta on aika paljon ollut puhetta julkisuudessakin, uskoisin niitä hoitotestamenttejakin syntyneen jonkin verran

itsellä en ole kokenut ajankohtaiseksi, epäilen pahasti että jää tekemättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 05:57

Minulla on hoitotestamentti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.04.2010 - 09:56

Tällä menolla minulle suku tekee sellaisen. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 11:09

Jokaiselle henkilökohtainen asia, en ota kantaa prosenttilukuihin myöskään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:51

Ei tämä googlekaan tiennyt monellako on;
www.valli.fi/lehti_2_2010.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.04.2010 - 09:30

Hoitotahtotestamentti on mielestäni hyvä juttu. Aioin itse sellaisen tehdä. Minun testamenttiin tulee myös merkinnät, mitä syön ja juon. En tosiaankaan halua että suuhuni lapetaan jotain jäähtynyttä puuroa, jossa maitoa, kiisseliä ja iso voinokare. Tai juotetaan piimää, yök. Tai kahvia jossa on enemmän maitoa kuin kahvia, ja vielä sokerin kera. Tai sitten pullamössökahvia. Olen nähnyt tälläistä ruokintaa vanhuksille.