Ihmisen hiukset voivat harmaantua yhdessä yössä, voivatko värjätyt/valkaistut hiuksetkin harmaantua, ja jos ei niin miksi ei?

näin olen kuullut/lukenut, jotta yhdessä yössä voip harmaantua hiuskuontalo...tuli tässä tällanenkin kyssäri mieleeni...mulla itelläin ei oo harmaan karvan verrankaan tietoa asiasta, mutta heittäkeepä jotain...

Lisätty: 19.04.2010 - 20:42

... mutta värjätyt hiukset yhdessä yössä ei?

Avainsanat: valkaistut hiukset hiukset harmaantuminen värjätyt hiukset

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.04.2010 - 20:25

Minä tunnen erään henkilön joka harmaantui yhdessä yössä. Ei kai se väri sitä estä, näkyy sitten kun kuluu pois.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 16:34

asiasta en tiedä mitään, mutta sanonpahan vaan,
että huonot on olleet värit jos yhdessä yössä lähtevät,
menisin vaatimaan takuukorjausta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 18:07

Ukkini kuoltua mummoni hiukset muuttuivat kauniin valkoisiksi muutamassa päivässä. Yhden yön harmaantumisesta olen kuullut ja se pitää paikkansa. Värjättyjen hiusten harmaantuminen...hm. ei vissiinkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 19:11

No ei ne värjätyt varmaankaan niin harmaannu, taikka voivat alkuperäiset harmaantua, senhän näkee sitten kun väri on kulunut pois. Hassu juttu. Minulla on jo aika harmaa pää, joskus otan raitoja piristykseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 20:39

Hiusvärihän on kuin maalia puutalon pinnalla. Jos pohja lahoaa niin kyllä se lopulta maalin alta tulee esille ;) Eli värjätyt hiukset harmaantuvat kyllä ja harmaa tulee esiin kun väri kuluu pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 21:49

Ei tietääkseni valkaistut eivätkä värjätyt hiukset voi harmaantua. Siksihän niitä useasti värjätään että laitetaan harmaat piiloon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 08:22

Hiusväri on hiusten pinnalle laitettu "maali", ei se varsinaisten hiusten värin harmaantumista voi estää. Jättäkääpäs hiukset värjäämättä, niin paljastuu se pohjaväri ja näette mikä on tilanne. Ko. ilmiötä näkee aika usein kun iäkkäät ihmiset eivät jaksa värjätä hiuksiaan tarpeeksi usein, silloin näkyy se tasaharmaa tai valkoinen oma väri hyvin.
Jos jokin hiusväri estäisi hiusten harmaantumisen, se väri olisi tosi kallista ja ainutlaatuista.
Yhdessä yössä harmaantumisesta en tiedä, vaikuttaa aika mystiseltä.