Mistä kaikki kukat oikein ovat nimensä saaneet?

Avainsanat: mistä on kukat nimensä saaneet

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 10:17

kansanperinnettä suurin osa ja sitten siellä tieteellisellä puolella mm. ruotsalainen Linné teki aika urakan

Kysyjän kommentti

KIITOS PARHAASTA VASTAUKSESTA SINULLE. KYllä se varmaan niin on mistä nimet tulevat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 10:31

Viittaan kasvitieteilijä Linne´hen, ruotsalainen "nero" alallaan.
Myös kansa on keksinyt kasveille nimiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2010 - 11:03

Sieltä mistä linnut, sekä muut eläimet ja ökkömönkiäisetkin ovat saaneet jo niin kauan sitten, etten osaa edes laskea niin pitkälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 11:11

Kyllä niillä kaikilla varmaan oma tarkoituksensa on.Liittyy johonkin tapahtumaan tai löytäjään.Eikö se narkkos kin ihaili rannalla vedestä omaa kuvaa.Sit se kuoli ja siihen kasvoi nasissi.Narkkos oli narsisrtinen luonteeltaan.Näin ajattelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 11:15

Kasvitieteilijä Linne antoi Latinankielen nimet, ei niistä mitään suoraa käännöstä ole, naistennimiä on käytetty paljon kasvien nimeämiseen ja kuninkaiden sekä kasvin muodon mukaan esim. leijonankita ja muita. Sekä uuden kasvin löytäjän mukaan tai perheenjäsenien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:27

Ovat aikoinan kansan suussa latinasta nykyisiin muotoon kääntyneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 12:57

Ihmisten mielikuvituksen tuotteita ne nimet ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 17:56

Lesken lehdistä!