Oletteko nähneet leskenlehtiä missän? Minäpä näin tien pientareella oikein ison mättään ja se täynnä leskenlehtiä.Kauniita nekin

kun niitä oikein paljon on.

Avainsanat: paljon leskenlehtiä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 11:13

Meilläpäin niitä ollut jo kauan, isoja ,laajoja alueita pieniä keltaisia.Ne näkyy kauas asti.Ovat kauniita ja herkän näköisiä.

Kysyjän kommentti

KIITOS SINULLE PARHAASTA VASTAUKSESTA. NIIn kauniita ne ovat kukat vaikka ovat pieniäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 10:10

kehä I :n pientareilla ja meluvalleissa niitä on ollut jo muutaman päivän ajan,
pienen ja vaatimattoman on tultava ensimmäiseksi tullakseen huomatuksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 10:10

Kyllä minä olen niitä nähnyt jo viikko aikaa, kukka kuin kukka on yleensä kaunis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 10:15

Yhtään leskenlehteä en ole vielä nähnyt,saas nähdä mitä tänään luonnossa näen,kun ulos lähden kohta.Naapurin emännän penkissä krookkukset kukkivat hyvin kauniisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2010 - 11:02

Eilen yritin kaupunkireissulla ihan tutkaimella etsiä niitä tuolta tienvarsilta. Ei näkynyt kuin yksi ainoa väriläiskä: sekin oli jonkun pois heittämä iloisen sininen mattopiiska.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:19

Kauniita ovat, kevät saisi jo joutuin tulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:21

Ei ole vielä meilläpäin näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 12:48

Jo reilun viikon ajan olen nähnyt lenkkireitilläni leskenlehtiä,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 13:05

Piti oikein wikipediasta katsoa millainen on leskenlehti. On näkynyt useita. Nytpähän tunnistan senkin kasvin.

Turun Sanomia aikanaan kutsuttiin "leskenlehdeksi".
Arvo Ketosen sairastuttua ja myöhemmin kuoltua, joutui Irja Ketonen ottamaan Turun Sanomien toimitusjohtajan tehtävät, joita hän hoiti vuodesta 1955 vuoteen 1981, jolloin hänestä tuli TS-Yhtymän pääjohtaja. Hän toimi Turun Sanomien hallituksen puheenjohtajana 1948–1988.

Nyttemmin tuokin nimitys on jäänyt unholaan.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 14:47

Kyllä muutamissa paikoissa olen täällä päin huomannut niitä olevan =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 15:35

Minä kävelin pitkän reitin Tarhian rantapolkua pitkin, mutta ei sitten yhden yhtäkään keltaiseen vivahtavaa kukkasta tai lehteä. Leski ei nähnyt leskeä. Mutta huomasin miten Keurusselkään kuuluva Tarhia on jo jäitä sulatellut pitkälti, vesi välkehti. Lintuset lauloivat oli monenlaista sirkutusta, mutta minä onneton kun en tunne kuin vähän lintujen ääniä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 21:07

Espoossa ainakin on leskenlehtiä koirankikkareiden joukossa.