Oletko joskus joutunut käymään jonkun ihan turhan kurssin?

Mistä sinulle ei ole ollut mitään muuta hyötyä,kun et ei ole tarvinnut olla kotona.Joskus kauan sitten,kun ei ollut työtä antaa niin kävin tälläisen kurssin,otin sen siltä kannalta,että kun kerran se täytyy käydä niin käyn kanssa monen muun kohtalotoverin.Viihdyin siellä oikein hyvin ja päivät kuluivat rattoisasti ,kun ensin tutustui kavereihin,eli näin asiassa positiivisen puolen.

Avainsanat: kurssi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 09:48

Ei ne turhia ole, ne työllistävät kurssin vetäjiä yhteiskunnan rahoilla!

(työttömille suunnatut meinaan)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 09:38

En ole ollut koskaan työtön, paremminkin ylityöllistetty aina, eli ei kokemsuta työllisyyskursseista. Joskus ammattiin liittyvän täydennyskurssin anti voi olla vähäinen, riippuu usein siitä että jonkin asian takia on osallsituttava ja kaikki osiot eivät taas liity omaan toimintaani. Ei niin vaarallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 09:46

joidenkin 'kurssien' tarkoituskin on olla enemmän sellaisia terapeuttisia lepo- ja rentoutumishetkiä

joskus sitä ihminen vaan joutuu 'väärälle' kurssille, eli sellaiselle josta itselle ei ole mitään hyötyä, silloin aika menee melkosen hukkaan

ainoa oma kokemus joka nyt tuli mieleen on 60-luvulta, silloin kävin DILL-ohjelmointikurssin (Datasaabin minikone kieli), kaksi kuukautta kurssin jälkeen ilmoitettiin ettei kyseistä ohjelmointiympäristöä koskaan julkisteta (eikä po. kieltä muualla tarvinnut)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 09:49

On niitä tekniikan järjestelmäkursseja ollut, joiden antia en ole koskaan joutunut käyttämään todellisuudessa.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.04.2010 - 11:00

Kaikki mitä olen opiskellut ovat olleet hyödyksi. Turhin mitä minä tiedän, on kurssi jossa opetetaan työttömiä etsimään työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 11:10

En minäkään ole käynyt mitään kurssia turhaan, mutta aivan kuin Ida sanoi, niin turhin on kurssi, jossa
50-60 vuoden ikäisiä henkilöitä kurssitetaan töihin pääsemiseksi. Se on se turha kurssi, siinä työllistyvät
kurssin vetäjät,kuten jumppis jo edellä sanoi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 11:15

En ole tietoisesti.Aina niistä jää käteen jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:15

Turhan kurssin? Nyt en kyllä muista että olisin joutunut käymään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:22

En muista joutuneeni koskaan käymään millään kursseilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 12:54

Turhia ne on kaikki olleet siinä mielessä että eivät ole työllistäneet vaikka muuten järkeviä olivatkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 14:59

Olen joutunut käymään elämäni aikana yhden ainoan turhan kurssin. Meistä sinne osallistumaan joutuneista kaikki oli valittu(ilman vapaaehtoista hakemista) kurssille siitä syystä että olimme olleet eri pituisia jaksoja poisa työelämästä (minäkin äityislomani vuoksi) eikä meillä ollut vakituista työtä.Tuolla kursilla oli tarkoitus opetella tehokasta työnhakua, mutta se jäi vain lupaukseksi. Lähes koko kurssikuukausi kului eri työaloihin kirjojen ja videoiden avulla tutustumiseen sekä itsenäisesti tapahtuvaan työnhakuun kirjeitse ja puhelimitse siinä toivossa, että hommia löytisi. Näiltä "uusilta" työnhakuopeilta ylijäävän ajan käytimme väsäämällä kauppojen jne. ilmoitustaululle työtarjouslappusia ja käymällä tutustumassa paikanpäällä peräti kolmeen paikalliseen yritykseen niin pikaisesti ettei kukaan ehtinyt vaihtaa niissä sanan sanaa työhönpalkkausväen kanssa. Kurssin kehnosta annista johtuen kukaan ei saanut sen aikana töitä. Ainoa hyvä puoli oli se , että saimme sieltä kulukorvauksina 30 mk./pv lisärahaa työttömyyskorvauksiimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 20:43

Itselläni on samoin kokemuksia työttömyysajalta kun piti käydä työllistymiskurssi. Kurssilla opetettiin tekemään cv ja tietokoneen alkeita. Olin sitä ennen ollut 18 vuotta sihteerinä töissä ja joka päivä tietokoneen ääressä sekä luin taloon töihin otettavien henkilöiden hakupapereita. Joten olisin kyllä itse voinut tuon kurssin vetää!