Laulaja Sammy Babitzin kuoli auto-onnettomuudessa, missä päin suomea se tapahtui?

Avainsanat: sammy babitzin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.04.2010 - 10:38

Matkalla kukonhiekkaan esintymään.Eli saarijärvellä päin. ikävä juttu kuulin siitä silloin ja tuntui pahalta.Kyllä oli hyvä laulaja myös hänkin.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 16:32

Sammy Babitzin ei ehtinyt julkaista elinaikanaan yhtään albumia, ennen kuin sai surmansa auto-onnettomuudessa. Onnettomuus tapahtui Suojoen sillalla Äänekosken Hietamalla 1973. Babitzinin auton kuljettaja kuoli välittömästi onnettomuuspaikalla, mutta Sammy Babitzin kuoli vammoihinsa vasta Jyväskylän sairaalassa. Onnettomuuden syynä oli huomattava ylinopeus. Babitzinin hautajaisiin Helsingin ortodoksisella hautausmaalla osallistui tuhansia ihmisiä.[1] Hänen kuolemansa jälkeen pohdittiin, julkaistaisiinko häneltä kesken jäänyt levy. Se julkaistiin ja myi kultaa.

Sammy Babitzinin poika on Mikael Babitzin.

Wikistä tää tieto. Tuolta lisää.

fi.wikipedia.org/wiki/Sammy_Babitzin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 17:19

Pipsalta tuli täydellinen vastaus. Muistan tarkkaan missä itse olin, kun tieto kuolemasta tuli. Olimme kavereiden kanssa baarissa (nykynuorille tiedoksi, ettei ollut edes kaljabaari, vaan sellainen 60-70-luvun kahvila). Uutinen oli tyrmäävä ja hiljensi porukan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 17:47

Pipsa kertoi asian hyvin tyhjentävästi. Suojoen sillalla on toisinaan yhä edelleen kukkasia ja kynttilöitä Sammyn ihailijalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 17:50

Onnettomuus tapahtui vapun alla, 28. huhtikuuta 1973, Sammyn ollessa keikkamatkalla Äänekosken Hietamalla. Sammyn auton kuljettaja menetti auton hallinnan sateen kastelemalla Suojoen sillalla sillä seurauksella että auto lensi kovassa vauhdissa pois tieltä. Auton kuljettaja kuoli heti ja Sammy menehtyi sairaalassa parin tunnin kuluttua seuraavana yönä. Heidän lisäkseen onnettomuuden seurauksena menehtyi myös tuolloin kyydissä ollut Sammyn tyttöystävä. Neljäs kyydissä ollut nuori naispuolinen matkustaja selvisi hengissä, auto romuttui täysin.

Olen jostakin lukenut että olisi ollut pakkasta yöllä ja sillankansi jäässä. (nk mustajää ja Alfa Romeo lipes kuskin lapasesta). Silloin oli vapaat nopeudet vielä voimissaan että ylinopeudesta ei voi puhua.
Silta sijaitsee 13 tiellä n. 5km 4 tieltä Saarijarven suuntaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:04

Jumppis antoi täsmäälisen vastuksen, kävin Sammy Babitsinin haudalla, juuri saman päivän iltana kun
hänet haudattiin,Hietaniemen ortodoksi hautauspuolelle, Valtava kukkameri jäi jäljelle.
Asuin silloin lähistöllä, en ollut hänen faninsa, vaan mieheni oli ortodoksisessa vanhainkodissa laitosmiehenä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:59

Jumppiksella on tieto lähes kaikkeen. Hyvä, kunhan olisi jättänyt ne Korkeasaaren Flamingot rauhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 21:15

Muistan vielä kun kuulin asiasta junassa työmatkallani ollessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 13:30

Nykyisin Suojoen sillan tuntumassa on vastakkaisilla puolilla tietä ilo ja suru.

Toisella puolella Äänekosken hautausmaa ja toisella puolella varttuneempien ihmisten suosima tanssipaikka, jota kutsutaan leikillisesti "Vanhan Tavaran Kierrätyskeskukseksi".

Kylläpä Sammyn kuolemasta on kulunut pitkä aika ja näin hyvin muistamme hänet vielä.