Jarrupalat pitäisi autoon vaihtaan. Mikähän on hinta-arvio töineen?

Ja kun ne kesärenkaiden vaihtajan mielestä ovat lähes loppuun kuluneet niin uskaltaako niillä nyt pari viikkoa vielä ajella? Kun ei aikaa aikaisemmin saa. Tunteeko sen jostain ajellessa ettei vain kuluta niitä niin lähellä h-hetkeä, että tulee isompi remppa?

Lisätty: 18.04.2010 - 14:17

KIITOS jumppis!!!! Minä jo pelästyin niin, että ajattelin, etten uskalla enää metriäkään ajaa. Ja katsastus mulla oli vasta helmikuussa, joten ei ne voi sitten olla ihan finaalissa. Ja toi äänen kuuluminen, kiitos siitäkin, nyt osaan varoa. Ja uskallan ajaa vielä hetken aikaa. <3

Lisätty: 22.04.2010 - 18:53

AD-Autohuolto vaihtoi jarrupalat Opel Astraani sekä myös jarrulevyt, hintaa tuli 180 €.

Avainsanat: jarrupalat naisautoilija

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 14:40

Riippuu, missä vaihtaa. Voi tietysti vaihtaa itsekin. Osat, jos tarvikeosat tyyliin Biltema, eivät paljon maksa, esim. noin 10-15 euroa pari. Lisäksi kannattaa ostaa asennussarja (ruuvit, jouset), jos ei vanhoja pultteja halua laittaa takaisin. Merkkiliikkeen alkuperäisosat sitten maksavat monta kymppiä pari. Työ on kaliimpi kuin osat, hinta muutamasta kympistä aina pariin sataan asti. Helpompi olisi vaihtaa pyörienvaihdon yhteydessä, kun ne joutuu irrottamaan jarrupalojen vaihdon yhteydessä muutenkin. Etupyörien paloilla on taipumus kulua nopeammin, kun eteen kohdistuu suurempi jarrutusvaikutus.
Jos jarrupalat kuluvat kokonaan, niin alkaa tosiaan melkoinen rohina jarruttaessa kuulua. Tällöin metalli hankaa metallia vasten ja jarrylevyt alkavat kulua pikaisesti. Niiden uusiminen on hieman kalliimpi työ kuin jarrupalojen vaihto. Eli voi huoletta vielä toistaiseksi ajella.
Jumppis siis on asiantuntija myös autoalalla ja antoi tuossa jo erittäin hyvän vastauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 13:38

Taitavat pelotella meitä naisautoilijoita. Itse kyllä uskaltaisin sen pari viikkoa ajaella ihan huoletta normaaliajoa.

Luulisin, että hintaan vaikuttaa mistä palat ostaa ja mikä paja ne vaihtaa. Merkkikohtaiset ja merkkiliikkeessä vaihdettuna myös kalliimmat.

Eksaktia tietoa saat kysymällä suoraan pajalta, joka suorittaa kyseisen toimenpiteen. Kannattanee kysellä useammastakin paikasta, mikäli mahdollista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:59

Vai että "parrujalat" on loppumassa? Yleensä herra katsastusinsiööri huomauttaa niistä. Onhan se hyvä että pyörien vaihtaja sanoo kanssa. On monta merkkiä autoja että näillä tiedoilla ei sanota mitään. Iso mersu tai volvo niisssä on kallit ja pikku fiiuun saa halvemmalla. Vanhan auton ollessa kyseessä kaikki osat ovat jarruista niin ruosteessa että vasta purkaessa näkee mitä tarvitsee.
Ajamista on vältettävä vasta sitten kun metalli hankaa metalliin jarrutettaessa. Yleensä ääni on sellainen jarruttaessa etten minä ajaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 14:15

Jos ei metallin kirskuntaa kuulu niin hyvin voi ajaa.Olen itse moniin merkkeihin vaihdellut ja ei ne palat paljon maksa.Melko yksinkertainen toimenpide ja ammattimies ne vaihtaa hetkessä kun minultakaan ei kauan mene omassa pihassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 19:23

Minä en osaa kuin vääntää virta-avaimesta ja ajaa. Sitten nuo keltaisella merkityt korkit. Vain yhden niistä ymmärrän mihin pissapojan vettä laitetaan. Muita en edes yritäkään ymmärtää. Millainen on pala jarrua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 21:06

Hintaa on tosi vaikea sanoa. Se riipuu siitä mikä on autosi merkki, tuleeko siihen alkuperäiset vai tarvikeosat ja käytätkö sitä merkki- vai yleiskorjaamossa. Soita tai aja lähimpään korjaamoon niin saat hinta-arvion.