Oletko suorittanut ensiapukurssit ja onko taitosi tallella?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 10:49

Olen suorittanut molemmat kurssit, taitoja en ole (onneksi) tarvinnut. Kertaus olisi kyllä paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 10:44

Valitettavasti en ole suorittanut minkäänlaistä kurssia.Tarpeellinen ja hyvä kurssi olisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:57

Olen suorittanut ea ykkösen,mutta opit ovat unohtuneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:03

Laivurin pakollisen ensiapukurssin olen suorittanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:17

Olen ollut ea-ryhmässä ja ammattini oli lääkinnällinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:25

EA 3 käyty ja voimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 12:11

eka tason olen suiorittanut mutta taidoistani en mene takuuseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:22

EA 1 on käyty neljä vuotta sitten mutta en ole taitojani joutunut käyttämään. Mutta uskon, että hätätilanteessa ne jostain tuolta alitajunnasta tulevat esiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 14:29

Kaikki kolme on käyty ja voimassa.Pari kertaa olen onnettomuuspaikalla ollut ja kyllä ne opit on hyvin"takaraivossa"Joskus on soitettu TYKS:istä yöllä ja pyydetty menemään taksilla luovuttamaan verta hätätapauksen vuoksi.Kun on vähän harvinaisempi veriryhmä niin aikoinaan pyysivät tekemään sopimuksen jossa lupauduin menemään tarvittaessa luovuttamaan.Matkat he korvaa ja saahan siitä hyvän mielen kun voi auttaa!Kolari ym.paikoilla harmittaa ne uteliaat jotka usein ovat vielä tiellä kun ensihoitajat tekevät työtään.Mielestäni siitä voisi vaikka sakot rapsauttaa kun ovat häiriöksi kauhistellessaan ja päivitellessään jaloissa.....!Itse en edes kehtaisi jäädä pällistelemään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 15:13

EA 2 oli pakko suorittaa joskus pitkän aikaa sitten , vaikka ei enää olekkaan voimassa, niin kaitpa siitä jotain hyödyllistä on mieleen jäänyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 16:20

Opikseluaikana suoritin ensiapukurssin ja siitä on niin kauan, että olisi varmasti uuden kurssin aika.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 18:39

Kävin viime kuussa loppuun taas kerran yhden ensiapukurssin jotenka taidot on taatusti tallella eikä niitä ole tarkoitus unohtaa myöhemminkään. On nimittäin kunnia-asia osata ensiaputaitoja niin ettei tosi tilanteissakaan sormi mene suuhun eikä pupu livahda pöksyyn vaan pystyn antamaan edes jonkinmoista apua sitä tarvitseville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 19:41

Käyty on vuonna "papu". Kyllä niitä asioita vielä on muistissa. Ei se nyt ihan väärin olisi, vaikka menisi ja uudistaisi tietonsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:43

Eipä ole ja nyt se on jo myöhäistä, joutuisivat minulle antamaan ensiapua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 21:00

Varmasti olisi kertaus paikallaan, ei sitä koskaan tiedä milloin niitä tarvitaan. Kertaakaan ei ole vielä tähän mennessä tarvinnut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.04.2010 - 13:26

Olen kerran ollut sellaisessa tilaisuudessa missä näytettiin miten pitää toimia, mutta siitä ei tietenkään mitään todistusta saanut. Oli vain sellainen näytösluonteinen tilaisuus. Suorittamatta on se kurssi ja moni muukin tarpeellinen kurssi.