Onko napsulaisilla tietoa,mikä olisi hyvä alkeiskirja tietokoneenkäyttäjälle ?

Olen niin tumpelo tietokoneen kanssa välillä.

Avainsanat: tietokone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 10:12

Uuttavirtaa:
www.uuttavirtaa.fi/web/guest...e=83921178
Internet opas:
www.sci.fi/~jepa/iopas/index.htm

Lisätty: 18.04.2010 - 10:55

Oppaat on tietokoneessasi; tässä esim näppäimistö
windows.microsoft.com/fi-FI/...r-keyboard

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 13:42

Mielestäni kirjaa parempi vaihtoehto on/ovat kansalais- tai työväenopiston atk-kurssit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 16:05

No Pipsahan sen jo kertoikin, tietokoneen alkeiskurssista aloitat. Kansalaisopiston listoilla niitä löytyy. Ja voithan käydä kirjastosta vielä katselemassa millaisia teoksia heillä olisi tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 19:41

Minä ostin Aarni Toivosen Seniorin tieotekniikkaopas kirjan, mutta se keskittyy hyvin paljon teksinkäsittelyyn.Hyvä sekin. Mutta kävin 19993 Järvenpään invalidien ammattikoulun teksintkäsittely-
jakson 9 kuukautta, mutta siellä ei opetettu internet puolta ollenkaan.
Sen jälkeen kävin Viikin kirjastossa useita kursseja olivat ilmaisia, mutta kun nekin alkoi aina hiiren käsittelystä ja kun porukassa oltiin, niin siellä joku tahtoi ,esittää niitä omia ongelmia ratkaistavaksi,
joilla oli kone kotona. Kävin usein viikollakin 2 tuntia sai olla koneella harjoittelemassa. Yksinään tietenkin.
Opin kyllä pankkiasiat ja sähköpostin siellä kun sitten sai ottaa 4 tunnin opettajan mukaan ja olla yksin
hänen opastuksessa. Kone ei minulla ollut itsellä,mutta ostin kun muutin Helsingistä Keuruulle,
Acer on nyt minun kaverina,ettei tarvi yksin olla, asseriksi sitä kutsu. Lapsenlapseni kun käyvät, paljon neuvovat minua, mutta ei nekään hallitse kaikkea internetin puolella, sanovat vain, että tiedät enempi kuin he. Niin ja onhan minulla tälläinen kirja kuin hyötyä ja huvia tietokoneesta, joku Valittujen palojen paksu opus.Jotta tälläistä. Itsekin menisin vielä jonnekin, jossa opeteltaisi esim. kuvien siirtoa ja
kopioimista ja leikepöydän käyttöä. No ne on maan murheita. Kirjoittelemisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:44

Kirjastosta katselemaan tämän henkilön kirjoittamia oppaita (Petteri Järvinen). Valise sieltä itsellesi sopiva lainaksi.

fi.wikipedia.org/wiki/Petter...3%A4rvinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 20:56

Saitkin jo paljon hyviä vinkkejä. Rohkeasti vain kokeilemaan.