Onko Napsulaisissa muita geokätköilyä harrastavia?

Katsoin vuoden takaista kysymystä ja silloin näytti kovin heikolta. Lieneekö vuosi tuonut heitä tännekin?

Lisätty: 18.04.2010 - 09:14

sirkkaliisa olikin etsinyt kunnolla tietoa. Tämä harrastus on oikein kiva lisä retkeilyyn ja muuhun ulkoiluun. Vie monesti sellaisille paikoille, joita ei edes tiennyt olevan olemassakaan. Kuten sanottua ei tarvitse välttämättä gepsiäkään, mutta halvalla niitä saa käytettynäkin, jos tekee mieli kokeilla. Suosittelen.

Avainsanat: geocache geogömma geokätkentä geokätkö geocaching

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 03:12

En ole ikinä päivänä kuulllutkaan geokätkennästä. Luin nyt siitä geo kätköilysta- aarteen etsinnästä
Googlesta. Sehän voisi olla hauska koko perheen peli, jopa ulkoiluharrastus.
Etsitään GPS-sateliittipaikannuksen avulla mielenkiintoisiin paikkoihin piiloitettuja kätköjä .
Kätköjä on piiloitettu ympäri maailmaa 10 000 tuhansia ja Suomessakin tuhansia Estrem urheilijalle sopiva laji, esim kallioliipeilyt ja jos on ja sukellusmatkat kysymyksessEii tarvi edes GPS-laitetta, momet kätköt löytyvät kartan avulla.GPS vastaanottimet maksavat alle sata euroa. Jos kännkä on GPS on jo kaikki tarpeellinen
Tästä aiheesta on pitkä juttu Googlessa geokätköily osoitteen alla, harmi en osaa siirtää sitä
mutta siellä on kaikki tarpeellinen tieto homman kulusta. Nyt aamuyöllä oli aikaa lukea ja kirjoittaa siitä.
Alkysysäys joillekin Pasaatituulen kysymyksen kautta. Mutta viisaat napsuilijat sen kyllä hoksaavat ajan kuluksi kirjoitin kun ei nukuttanaut taaskaan.

Lähteet:
google

Kysyjän kommentti

Oikein monipuolinen vastaus. Sinänsä geokätköilijän ei tarvitse olla extrem-ihminen, tosin heidänkinlaisilleen ihmisille on kätköjä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 07:23

Tiesin kyllä mitä se on, mutta ei enää jää aikaa 3-vuorotyön ja puutarhaharrastuksen jälkeen. Voisihan tietenkin yhdistää jotenkin vaellukseen tai kullanhuuhdontaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 15:39

Minäkään en harrasta geokätköilyä. Kiitos Sirkkaliisalle suuresta selvitystyöstä. Nyt tiedän minäkin mitä se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:25

Tieto tuli ja kiinostus heräsi!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.04.2010 - 20:28

Jotenkin muistin tuon aiemmasta. Mutta ei ole tullut harrastettua.