Millä maalitussin jäljet pois laminaatista?

Lisätty: 17.04.2010 - 21:03

ilman että laminaatti kärsii?

Lisätty: 18.04.2010 - 12:19

Kiitos vastauksista - ihme ja kumma, mutta kokeiltiin pyyhekumia, ja toimii!! Pesuaineilla ei lähtenyt, ja tärpätin yms. aineiden käyttö arvelutti. Maalitussilla tarkoitin siis hopeanväristä tussia, josta tulee maalimaista jälkeä. En tiedä "virallista nimeä". Kiitos Justukselle!

Avainsanat: laminaatti maali maalitussi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.04.2010 - 00:05

Koitapa pyyhkiä perinteisellä pyyhekumilla, viimeviikolla poistin ovesta lapsen tussikirjoituksia pyyhekumilla, ja hyvin lähti.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vielä kerran!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 21:21

Oletko kokeillut varovasti pyyhkiä mineraalitärpätillä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 23:19

kuivamuste, huopakynä = denaturoitu sprii (Sinol)
Katso: www.martat.fi/neuvot_arkeen/...at_pinnat/
ja www.martat.fi/neuvot_arkeen/...ranpoisto/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 03:25

Ihmesieni ja joku liutotin , jos ei kovin arka paikka,asetoniakin voisi kokeilla.
Sillä konstilla oton ikkunoista eilen tarrajälkiä pois ja kirkas tuli. Mutta kokeile tätätkin jossain vähän näkymättömässä paikassa.

Lähteet:
oma kikka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:52

Kannattaa ottaa yhteyttä laminaatiin valmistajaan ja kysyä tarkemmat ohjeet sieltä. Itse en kyllä missään tapauksessa lähtisi kokeilemaan mitään syövyttävää ainetta, sillä laminaatin pintahan on "valokuva". Kokeile ensi hätään Ihmesientä. Ainakin Aino valmistaa näitä.