Oletko kiinnostunut ns. muinaisista asioista/argeologiasta?

Kiinnostaisiko sinua tutkia/mennä samoilemaan esim. Egyptin tms. raamatun maiden maaston, josko juuri sinä löytäisit sieltä jotain mullistavaa tähän ihmisten historiaan?

Lisätty: 25.08.2008 - 19:56

Aika hiljast on..............halooo........? eikö keitään kiinnosta meitin menneisyys, muukin kuin lähi sellanen?

Lisätty: 25.08.2008 - 20:15

eläkä sie terhi siin alla sorittele yhtään, vastaus ihan jees, et silleen... omia mielipiteitähän ite kultakin täs kyselen, siis tosiaan omia ei mitään katso googlesta sivu se ja se, varsinkin kun kysytään napsulaisen omaa mielipidettä/kommenttia...muissa asioissa googlen linkit ihan hyvä jutska, nopeuttaa/auttaa muita, näin siis sivumennen sanoen (tähän asiaan mitenkään liittymättä ja multahan tällanen onnistuu....sorgen)

Avainsanat: egypti argeologia raamatun maat historia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.08.2008 - 21:03

joo kyllä kiinnostasi jos olis pätäkkää jonkin verran enempi raamattu asiat ei niikään vaan paljon vanhemmat kun jotkut uskovaiset väittää jotta pallo on noin 4000 tuhatta vuotta vanha,minun mielestä se on jonkinverran vanhempi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.08.2008 - 18:33

mie en nuista argeologisista ja muista muinais löydöisttä oikeen perusta/ ymmärrä.
mutta samoileminen egyptissä muuten vaan kuulostaa hyvältä.
ja eipä tuota tiedä vaikka sitä innostuiskin argeologin puuhista, jos pääsis johkii
semmoseen maahan lomailemaan/ samoilemaan. ja niin käteisvaraa uupuu ja paljon, eli taitaa jäädä haaveeks.
p.s sori tää nyt oli tämmönen liibaa laabaa vastaus, mutta halusin kommentoida kumminkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2008 - 23:40

Kiinostaisi mennä ainakin katsastamaan muiden kaivamia. Niilin risteily retkineen vois olla alkuun sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.08.2008 - 00:36

En ole ja syykin on selvä. Kun argeologi löytää jonkun nuolenkärjen, hän pitää sitä kertakaikkisen arvokkaana löytönä. Jos taas minä teen samanlaisen tässä ja nyt, eipä se sitä kiinnosta enempää. Ja minkä takia ei? En minä ole yhtään sen huonompi ihminen, kuin se kivikautinenkaan ukko ja sitäpaitsi, mulla on parempi ja uudempi nuolenkärki kuin sillä kivikausiukolla. Jos kaivan sen maahan, sehän vain happanee siellä, ei tule mitenkään paremmaksi. Eli tää minun avaimenperä on nyt 0.50€ kappale, mutta 10 000v. päästä se onkin lahona ja mädäntyneenä korvaamattoman arvokas. Järjetöntä! Joko käsitätte, miksi pidän argeologiaa täysin pimahtaneiden ihmisten touhuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 09:17

’Muinaisista asioista’ olen silleen kohtuullisesti kiinnostunut, ymmärtäen että tällä tarkoitetaan aikoja ennen varsinaisen historiankirjoituksen alkua. Arkeologia, vaikka onkin ihan vakavasti otettava ja hyödyllinen tieteenhaara ( www.nba.fi/fi/arkeologia ) ei oikein ole minun juttuni eikä jaksa käytännön tasolla innostaa.

Arkeologit ovat olleet kautta maailman sivun (ansiokkaan työnsä ohessa) hyviä tarinankertojia ja markkinamiehiä (hankkimaan rahoitusta valtaisille projekteilleen), alkaen huikeista kummitustarinoista ja viimeisimpinä ilmentyminä nämä Indiana Jones tyyppiset jutut.

Egyptiä en ole pahemmin samoillut, sen sijaan minulla on ollut tilaisuus talloa enemmänkin niitä maisemia joissa aikoinaan kukoisti Inka-kulttuuri. Täytyy myöntää että paikkoja katsellessa mielikuvitus saa lisää ravintoa ja tarinat elävöityvät, niihin tulee äänet, hajut ja maut mukaan. Ilman tietoa ja tarinoita kokemukset olisivat jääneet tuskailuksi viidakon vitsauksien kanssa.

Nuolenpäiden ja muun rekvisiitan etsiskelyn ja keräilyn jätän ilomielin asiantuntijoiden tehtäväksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.08.2008 - 13:19

Historia kiinnostaa: asiantuntijoiden teosten kauttaa pääsee lähimmäksi.