Mitkä 3 vankilaa sanotaan olevan maailman pahamaineisimpia joista yksi on vielä käytössä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 19:29

Tässäpä muutama:

Alcatraz oli alkuaan varuskunta, sen jälkeen USA:n pahamaineisin vankila, jossa virui monia tunnettujakin rikollisia kuten esimerkiksi Al Capone, Alvin Karpis ja Machine-Gun Kelly. Vankeja kohdeltiin huonosti ja olot olivat vankilassa kurjat. Saari sijaitsee San Franciscon lahden keskellä, joten pako saarelta lienee mahdotonta. Tunnetuin pakoyritys tapahtui vuonna 1962, jolloin kolme karkuria onnistui pakenemaan vankilan katolle. Karkulaisia yrittäneitä ei löydetty koskaan, mutta heidän uskotaan hukkuneen (elokuva Pako Alcatrazista, 1979). Alcatraz toimi vankilana vajaan 30 vuoden ajan vuoteen 1963 saakka.

Yksi pahamaineisimmista vankiloista on Bangkokissa sijaitseva Bangkwang, jonka seitsemästä tuhannesta vangista suurin osa on tuomittu huumerikoksista. Thaimaalaiset kutsuvat Bangkwangia suureksi ihmissyöjätiikeriksi: vangeista yli 800 on tuomittu kuolemaan. Thaimaassa huumetuomiot ovat ankaria.

Libbyn vankila oli pahamaineinen Etelävaltioiden vankila Unionin upseereille Yhdysvaltain sisällissodan aikana. Vankila tuli kuuluisaksi vankien kovasta kohtelusta, ja oli Andersonvillen vankileirin jälkeen pahamaineisin. Vankila avattiin vuonna 1861. Vankilaa johti kapteeni Luther Libby ja hänen poikansa George W. Libby. Vankilasta tapahtui useita pakenemisia. Sisällissodan päätyttyä 1865 vankilassa säilytettiin etelävaltioiden armeijan upseereja.

Kresty on Euroopan suurin ja pahamaineisin vankila. Krestyn 999 selliä ovat kaikki pinta-alaltaan 8 neliömetriä. Selleihin on pahimmillaan tungettu toistakymmentä vankia. Muutamia vuosia sitten vankilassa oli 10000 vankia, vaikka tilaa on vain 3000 vangille. Nyt vankien lukumäärä on pudonnut 3500 vankiin. Toinen risteistä on tarkoitettu vaarallisille rikoksen uusijoille. Heidän kanssaan samaan siipeen on sijoitettu nuorisovangit. Ratkaisu myönnetään huonoksi, mutta muutakaan paikkaa ei ole. Alueen laidalla on erillinen rakennus vaarallista hoidolle resistenssiä tuberkuloosia sairastaville vangeille.

Lisäksi Iso-Britaniassa on jokin kummitusvankila, se kannattaa kiertää kaukaa...

Tuossa Timpalle muutama vinkki, en muita tiiä. On tullut oltua kiltisti.

Kysyjän kommentti

Taas tosi mainioita vastauksia ja toinen täydentää toistaan. En tiedä ranskaksi tarkkaa nimeä mutta olen käynyt if vankilassa joka nykyisin on museona Marseillen lähistöllä josta tarinan mukaan monte criston kreivi pakeni. todellisuudessa sieltä ei yksikään vanki ole lähtenyt elävänä. Kaunisteltu elokuva

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 17:41

Yksi pahamaineisimmista vankiloista on Bangkokissa sijaitseva Bangkwang, jonka seitsemästä tuhannesta vangista suurin osa on tuomittu huumerikoksista.

San Quentin State Prison on vankila Kaliforniassa

Pirunsaari (ranskaksi Île du Diable) on saari Ranskan Guayanan rannikon edustalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 17:48

Toinen on San Franciscon sijaitseva Alcatraz.. Irakissahan on se kuuluisa pahamaineinen Abu Ghraibin vankila.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 18:04

Alcatraz, San Francisco,
Pirunsaari, Ranskan Guayana, Karibianmeri
Guantanamon vankila Cuubassa on toiminnassa.