Virvelillä onkiminen?

Niin että miten tapahtuu virvelillä onkiminen? Tarkoitus olis mennä järvelle heittämään virvelillä matoa. Tarkoitus oli saada mato noin 15-20 metrin päähän ja pohjaan kautta keskiveteen.

Lisätty: 17.04.2010 - 18:47

ettekö oikeesti oo kuullu virvelillä onkimisesta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 18:03

et kai ihan tosissas tuota kysynyt,
jos kuitenkin kysyit tosissasi,
niin tarvitset kädestä pitäen ohjausta, ei siinä napsuvihjeet auta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 18:14

Eihän virvelillä ongita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 18:36

Miekii virvelillä heitän ja virvelöin. Koho-onkeen mato koukkuun ja onkimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 19:18

Kylläpäs vitsin heitit kehiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 19:39

Kääri se mato isoon kivenmurikkaan ja heitä, eiköhän uppoa. Saalista en lupaa sillä systeemillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 04:00

Olen minä virvelillä veneestä onkinutkin joskus 70 luvulla on valokuvakin. En kyllä sitä heittänyt vaan
veneen laidan yli ongin kutrn ongellakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 12:08

Jos laitat virveliin ison ongenkoukun ja sitten myös aikas ison painon, jonka jälkeen lasket koukun madon kanssa veteen, jossa ois 10-15m vettä, voip saada isoja ahvenia ainakin, jopa muitakin kaloja. Vinkiksi: virveliä nyitään samalla lailla kuin pilkkiessä.

Lisätty: 18.04.2010 - 12:47

Nyt muistin, et sain tällä tavalla vuosia sitten muistaakseni ison hauen, jota jo edesmennyt isäni ihmetteli, ensin nauroi mun "virityksiäni":)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:16

Siiman päähän 16 mm mutteri tai vastaava painoksi (lyijypuntti). Siimaan 3-4 tapsia, joihin koukut. Jos haluaa voi käyttää ylempänä pientä kohoa (mutterin upotettava, minusta ei tarpeellinen). Madot koukkuun ja heittämään. Kutsutaan pohjaongeksi.

Lähteet:
muistilokero