Santa Maria della Salute on barokkityylinen pyhättö, mutta minkä vuoksi nimeen lisättiin salute?

Avainsanat: pyhättö gran canale

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 18:19

Seuraavana vuonna rutto hävisi Venetsiasta, ja kirkkoa alettiin rakentaa. Massiivisen kupolin omaava ja arkkitehtuuriltaan loitokas rakennus vihittiin käyttöön vuonna 1687. Kirkon nimeen kuuluva sana salute tarkoittaa pelastusta ja terveyttä.

Lähteet:
www.lomamatkailija.com/venetsia.php

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 19:05

Sitä en tiedä, mutta rakennus on upea ja näkemisen arvoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 19:19

Näin kertoo Wiki:
en.wikipedia.org/wiki/Santa_...lla_Salute

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 19:40

No siitä ei meikäläinen ymmärrä mitään, muuta kuin salute sanan ja sen merkityksen.