Missä valtiossa oli aikoinaan käytössä hattuvero, ja minä vuonna?

Avainsanat: hattuvero

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 16:13

Olen sitä mieltä, että se hattuvero saisi olla vieläkin kun ravikilpailutkin muodustuvat hattumannekiini esityksiksi. Kellä leveimmät lierit ja kokeammat töyhtöt, veroja lisää. Eiköhän se Elisabethkin laittaisi
pienemmän sulan hattuunsa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 16:00

Hattuvero

Hattuveron tarkoituksena oli verottaa brittiläisiä varallisuuden mukaan. Vuonna 1784 voimaantullut vero sai kansalaiset kiistämään päähineensä olevan hattu, joka johti siihen että hallitus vuonna 1804 laati virallisen hatun määritelmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 16:00

1784 Englannissa määrättiin hattuvero varallisuuden mukaan.
www.ernvall.com/yhteiskunta/...nta-veroa/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 16:02

Missäs muualla kuin britanniassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 17:29

Kaikki vanhoilliset aatokset on peräisin Englannista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 23:02

Kumma juttu, mutta Englanti tuli ensimmäisenä mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 12:16

Hattuvero on englantilainen vero, kuten on jo kerrottukin. Hattuja toki saa käyttää se kenellä niihin varaa on ja asuun sopii. Hattu jopa kuuluu pukukoodiin määrätyissä tapauksissa. (ei tuulipukuun tietenkään!).