Ennen puhuttiin vaatetuksen yhteydessä krinoliinistä, mikähän se mahtoi olla?

Avainsanat: krinoliini

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 17:24

Krinoliini on naisten alusvaate, jota käytettiin erityisesti biedermeier- ja viktoriaanisella kaudella, noin vuosina 1830–1870.

Lähteet:
wikipedia

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 15:44

Krinoliini on alushame, jota käytettiin hameen levittämiseksi kellomaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 15:46

fi.wikipedia.org/wiki/Krinoliini
Tuossa linkissä tarkemmin siitä krinoliinistä.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:59

Onneksi on mennyt pois muodista. Mahtaisi olla hankalaa liikkua ruuhkabussissa moinen päällä, jos edes mahtuu ovesta sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 19:00

Kuvassa hurjan näköinen häkkyrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 23:09

Joku järkyttävä vannesysteemi, joka laitettiin hameen alle, että hame olisi näyttävän näköinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 04:31

Krinoliini oli naisten alushame, jota käytettiin biedermeier ja viktoriaanisella kaudella n, 1830-1870.
Se oli jouhikandasta siis erittäin tanakkaa. 1850 luvilla keksittin metallivanteita alushameeseen, tuettiin sillä, että ohuempikin kangas pusyi leveveämmällä, sillä tarkoitus oli muodostaa kellohame.
Sen jälkeen tuli tyrmyyri.
Mutta uskokaa tai alkää josku 1958-60 luvullakin muistan minullakin ja serkullani olleen jonkinlaisen metallilangan kohottaman alushameen hameeni alla, ja kyllä siinä vapputansseissa lavoilla oltiin nylon sukat jaloissa ja kesähepenissä , oli sitten lunta ei ei ollut,