Kuinka korkealla linnut yleensä lentävät?

Lisätty: 17.04.2010 - 15:22

Timppa hei: millainen lintu on pääsiäinen? Onko se pieni ja keltainen?

Avainsanat: lentokorkeus lintu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 15:08

pääsiäisten lentokorkeus suomessa riippuu ilmanpaineesta eli missä korkeudessa on ravintoa

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksista. Millainen lintu on pääsiäinen? Timppa, onko se sellainen pieni ja keltainen?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 14:25

Yleensä linnut lentävätä suhteellisen matalalla eli alle 150 metrin korkeudessa. Muuttomatkoilla linnut lentävät paljon korkeammalla.

Pitkien matkojen muuttajat lentävät aluksi n. 1,5 km korkeudessa, mutta kohottautuvat vähitellen jopa 6 kilometrin korkeuteen. Useat petolinnut, kuten korppikotkat, saattavat kohota metsästysmatkoillaan jopa 3 kilometrin korkeuteen.

Laulujoutsenten parvi havaittiin Pohjois-Irlannin yllä jopa 8,8 kilometrin korkeudessa

Korkeusennätystä pitää hallussaan suomukorppikotka, joka joutui lentokoneen suihkumoottorin imaisemaksi 11,5 kilometrin korkeudessa:

Lähteet:
www.stanford.edu/group...ast.html
www.birdnote.org/birdn...m?id=343
fi.wikipedia.org/wiki/...ppikotka

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 15:10

Riippuu linnusta; Erikoista lentokoneen ja linnun törmäyksessä oli korkeus, jossa se tapahtui: hieman yli 12 kilometrissä.
tieku.fi/kysy-meilta/ilmakeh...n-ylarajan

Talvella lintuja ei esiinny yli 250m korkeudessa;
ais.fi/ais/eaip/pdf/enr/EF_E...5_6_EN.pdf

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:44

Taitaa niitä lennellä tuolla ilmasssa vähän joka metrillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 18:48

Niin korkealla, että silmäni juuri erottavat ne, ei vais en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 19:07

Siellä lintu missä ruoka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 23:19

Ihan silmämääräisesti katsottuna, pääskyset lentävät korkeimmalla ruoanhakumatkoillaan. Muuttokorkeutta en tiedä.