Vieläkään en ole löytänyt tietsikan näppäimistöstäni asteen merkkiä? Missä se luuraa, että vois lämpötilan perään laittaa.

Lisätty: 17.04.2010 - 11:56

Kiitos neuvoista, mutta monimutkaista. Miksi ei näppäimistössä yksinkertaisesti voi olla se asteen merkki, kun on muitakin. Esim. näppäimessä missä on numero 1 on vain huutomerkki...siihen mahtuisi asteen merkki vielä kaveriksi. Ihmettelee täällä melkein blondi...

Lisätty: 17.04.2010 - 14:04

Kokeilenpa nyt...+6° Jee, jee...mä osaan.

Avainsanat: näppäimistö merkki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 11:18

Windows XP:ssä Käynnistä > Kaikki ohjelmat > Apuohjelmat > Järjestelmätyökalut > Merkistö (Valitsee erikoismerkkejä ja kopioi ne asiakirjaan).
Jos usein tarvitset Merkistöä, niin voit tehdä sille pikakuvakkeen työpöydälle, klikkaamalla hiiren oikealla näppäimellä sen käynnistyskuvakkeen päällä ja valitse Lähetä > Työpöytä (luo pikakuvake). Muitakin keinoja on katso Napsu Haku ja erikoismerkit, sillä tästä oli juttua aikoinaan.
Esim. Painallus: Alt+0186 antaa º -merkin.
Paina F1 (tyhjällä työpöydällä), niin aukeaa "Windows XP Ohje ja tukipalvelut", siellä Etsi: erikoismerkit
- Merkistön käyttäminen
- Erikoismerkkien käyttäminen
- Kansainvälisten merkkien ja laajennetun merkistön merkkien tulostaminen
- Merkkieditorin käyttäminen

Lisätty: 17.04.2010 - 14:06

Alt+0186 numerot on annettava "oikealla numeronäppäimistöllä", kun sitä ei läppärissä ole, niin on muistettava tuo "Varmista, että NUM LOCK on käytössä", (ei silti aina toimi ?).
Muista myös ottaa NUM LOCK pois päältä, kun jatkat kirjoittamista.

Vihje: jos tarvitset usein joitain erikoismerkkejä, niin voit kopioida ne vaikka Muistion sivulle ja säilyttää se tai sen pikakuvaketta työpöydällä, josta sitten voi helposti hiirellä kopioida tarvitsemansa merkit tekstiin. º @ æ § £ ñ ¾

Lisää aiheesta löytyy paljon hakusanalla erikoismerkit esim.:
mikropc.net/nettilehti/pdf/1...200458.pdf

Kysyjän kommentti

KIITOS!°

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 11:39

Kyllä minäkin niitä merkkejä olen etsinyt netistä ja löytänytkin ja saanut Euron € toimimaan, mutta siihen ne jäävät, no eihän se maata kumolleen heitä. Minulla kun käy taas pikkumestari pyydän hänen laittamaan minullekin pikakuvakkeen taa ne merkit, taulukon löydän, mutta aasi mikä muuli, en osaa
laittaa sitä koneelle. Kirjoittelen siihen asti merkit sanoiksi.Kaikkihan me lukutaitoisia ollaan. Mutta onhan se kiva kun osaa ja hallitsee asteen merkinkin, se on juts se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 11:51

Meillä nyt +7,0°
putte_46 ohjeella Painallus: Alt+0186 antaa º -merkin.
Ei onnistunut mutta teen sen; Merkistö / Fontti / Symbol / Merkkikoodi: 0xB0 avulla!

Lisätty: 17.04.2010 - 12:07

Vindows ohje:
Jos tiedät lisättävän merkin Unicode-arvon, voit myös lisätä erikoismerkin suoraan asiakirjaan Merkistöä käyttämättä. Avaa asiakirja ja siirrä kohdistin paikkaan, johon haluat sijoittaa erikoismerkin. Varmista, että NUM LOCK on käytössä. Pidä ALT-näppäintä alhaalla ja kirjoita merkin Unicode-arvo numeronäppäimistön näppäimillä. º OK ja vielä putte_46 numerosarjalla.

Lisätty: 17.04.2010 - 13:52

° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° ° pyäh ¤

Lisätty: 17.04.2010 - 15:44

Osaateko tämän: +21°C, tämä onkin helppo Ω, Ωψ

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 15:10

Esitit vähän kyssärin, minä olen miettinyt kauan jo samaa naviskaa, mutten ole löytänyt. Nyt minäkin osaan. € tämän merkin opin vastikään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 22:52

Mun läppärissäni ei myöskään ole täysiveristä numero-osaa, joten käytän yhdistelmää Alt+Fn+0186 (sinisillä numeroilla, jotka viittaavat Fn-näppäimeen).

Erillisen numeronäppiksen pystyy kyllä hankkimaan läppäriinkin, mikäli sille on jatkuvasti tarvetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 01:39

Myös Wordista löytyy kaikenlaiset merkit, jotka voi sitten kopioida tekstiin. Asteen merkkiä tarvitsee niin harvoin, ettei sen kannata turhaan viedä tilaa näppäimistöltä.