Luin tässä äskettäin, että yhä nuoremmat ja vähimmän aikaa työelämässä olleet uupuvat nopeasti ja menettävät

työkykynsä. Miksi näin ja miten voisi ehkäistä?

Avainsanat: nuorten työuupumus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 18:07

Olen justuksen kanssa samoilla linjoilla. Nuoret eivät jaksa nykyisin mitään kun jo uupuvat pelkästä työn ajattelusta.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 10:36

Hyvä ja vaikea kysymys.Minulla tähän ei ole tarjota mitään kunnon vastausta,mutta ainankin,se,että nynyihmisiltä vaaditaan kamalasti pitäisi osata ja tietää vähällä kokemuksella vaikkamitä ja sitten se arvottomuus,ihmistä ei arvosteta,eikä anneta varmuutta työnjatkuvuudesta se rassaa ja syö ihmistä sisältä.Pitäisi luoda pysyviä työpaikkoja,että nuori voisi rakentaa omaa elämäänsä.En haluaisi olla nuori.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 14:03

kertakäyttökulttuuri on levinnyt koskemaan ihmisiäkin,

'käytä ja heitä' filosofia, joka on tullut hyvin tutuksi kaikenlaisten kertakäyttöhyödykkeiden myötä, se koskee nykyään paljolti työvoimaakin,

työnantajalla ei ole todellista kiinnostusta (usein aika heikot mahdollisuudetkin) käyttää sinua 'parasta ennen' päivämäärän jälkeen mihinkään, silloin saat mennä

stressaahan se kun asiantilan oivaltaa ja omia mahdollisuuksiaan puntaroi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 15:05

Nykyajan nuoriso näyttää olevan heikompaa työkansaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:31

Eihän nuo reppanat pärjää edes armeijassa. Rapakunnossa sinne mennessä ja koti-ikävää potevat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 01:34

Palaa loppuun suorittamisesta liian isojen odotusten alla. Alkaa elää työtä varten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 04:45

Toiminnan tehostaminen on tarkoittanut monissa yrityksissä sitä, yt-neuvotteluja ja irtisanomisia.
Våen vähentäminne ja edeltävät manööverit ovat teetteria. Työtä on momipuolistettu ja tehokkuus viety äärirajoille. Vanhemmat ihmiset työpaikoilla voivat olla jarrunakin kaiken uuden kehittämiselle ja monipuolistamiselle, ei nuori kouluja käynyt ja nettiajan ihminen viihdy puolapuiden joukossa, jos aina
katsotaan menneisyyteen.Tehostamiselle täytyy olla rajansa, mutta parhaiten nuoriso viihtyy kehittyvässä
työyhteisössä.

Lähteet:
osoittainen lainaus Seura lehdestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 20:48

Ei tuohon lääkettä ole ja jos vaikka olisikin, niin tuskin "firmat" sitä käyttäisi. Bisnes on lähes kaikissa paikoissa sivuuttanut Inhimillisyyden rajan. Poikkeuksiakin on, mutta harvassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 13:19

Nuoria ei ole edes kasvatettu asennoitumaan työhön siten kun pitäisi. Ei nuorilta vaadita sen enempää kuin varttuneemmiltakaan, käytännössä päinvastoin. Kunto on niin heikko, sekä fyysinen että psyykkinen, etteivät edes intistä selviä. Kenen vika se on , ei ainakaan yhdenkään työantajan. Kulunut fraasi tuo "vaaditaan liikaa, yt-neuvottelut" ...
On paljolti kasvatuskysymys, työelämässä tapaa myös nuoria jotka ovat innnostuneita, eteenpäin pyrkiviä, urasuuntautuneita.
Osa taas ei osaa edes oman elämänsä perusasioita hoitaa eikä järjestellä. Välittömästi pitäisi tyvestä puuhun nousta ja niinhän asiat eivät mene.