Pärjäävätkö potkurilla varustetut lentokoneet tuhkassa paremmin,kuin turbiinikoneet?

Avainsanat: letokone ja tuhka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 09:28

Paras niilläkin on lentää pilven alapuolella:
Se karhentaa hiekkapaperin tavoin tuulilasin läpinäkymättömään kuntoon ja tukkii lentonopeuden mittauksessa välttämättömät anturit eli pilotputket.

Lisätty: 17.04.2010 - 09:41

Ei taida olla matkustajakäytössä kuin potkuri turbiinimoottoreilla varustettuja nykypäivinä.

Lähteet:
suomenkuvalehti.fi/jutut/kot...-tassa-syy

Kysyjän kommentti

Pysytään toistaiseksi maan kamaralla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 09:02

ilmeisesti potkurikoneiden riskit ovat pienemmät, eivät ainakaan turbiinit mene tukkoon ja ylikuumene, mutta tuskinpa tuo tuhkassa lentäminen on suositeltavaa millään vehkeellä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 09:18

No just eilen illalla mietimme tuota. Paree pysytellä nyt vaan maan pinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 10:03

Myöskään jäähdytysjärjestelmä ei pidä epäpuntauksista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 10:05

nyt ihmettelen , mix noi sotakoneetkin tuonne änki hajottamaan ne koneet .. tuskin siellä taivaallakaan nyt niin paljoa ole muidenmaiden koneita , et sinne oli pakko mennä.. ei siinä muuten mitään , mut meitin verovaroista nekin sit korjataan... eikä varmaankaan ole ilamista se korjaus ...taisin taas poiketa aiheesta .. sori.. :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 10:46

Ilmeisesti pärjäävät paremmin tuhkaa vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 11:30

Ehkä niissä se hienosäätö ei ole ihan niin tarkkaa kuin isoissa. Ja jos tipuu niin ei mene kerralla niin paljon, Kyllä minä uutisista alkupäivinä kuulin kun asiantuntija sanoi, että ainakaan isot koneet eivät lennä,
sain kyllä nopeasti napsussa vastauksen, että se on ihan sama onko kone pieni tai suuri, eihän sitä
voi asiantuntijankaan lausuntoa ihan läskiksi laittaa. Nythän sitä tuhkaa luvattiin äskeisissä uutisissa
Etelä- ja Keski-Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 15:04

En tiedä, kun en ole asiantuntija. Mutta ainakin napsulaisten mukaan pärjäävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 18:05

Minä en tuhkapilveen laittaisi minkäänlaista konetta lentämään. Kyllä ne potkurikoneetkin vaurioituu siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:29

Ilmoittivat tänään että pilvi on 5 km:n korkeudessa, jos pysyttelee sen alapuolella, niin ei kai silloin ole mitään hätää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 10:45

Kaikki ne koneet joilla olen lentänyt, ovat aina ilmoittaneet lentokorkeuden ylemmäksi kuin 5 km.
En ole asiantuntija näissä, luotan asiantuntijoihin. Isommat koneet ovat valtiollisetn yhtiöiden tai muiden vastuunalaisten toimijoiden omistamia/lentämiä joten siitä syystä eivät myöskään lennä. Putin lensi Krakovaan pienkoneella.
Napsussa tietysti löytyy tämänkin alan asiantuntijoita...
Jos yksi "sotakone" sattuu lentämään kieltoaikana, mehän ei koskaan tiedetä, miksi.