Oletko saanut yllätyspostia?

Olimme lomalla Kreetalla Plataniaksessa. Naapurihuoneistossa asui pariskunta, jonka kanssa keskusteltiin useasti. Vaihdettiin mielipiteitä ja loma oli mukava. Enempää kumpikaan ei kertonut kuin silloisen työpaikkansa ja samalla alalla oltiin. Meni kuukausi ja työpaikalle tuli kirje, jossa oli valokuvat sisällä. Osoitteena oli minun valokuvani (scannattuna) ja työpaikan osoite. Viitteenä oli "postia tämännäköiselle henkilölle". Perille tuli ja yllätys oli suuri. Vinkki on muidenkin käytettävisssä. Pienetkin asiat ovat olennaisia ja tuottavat mielihyvää.

Avainsanat: posti tuntematon kirje

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 07:31

viitisentoista vuotta sitten minulla oli Rohdoksella samaan tapaan lomatuttavuus, pari vikkoa kuljeskeltiin kimpassa ja kait jossain vaiheessa oli puhetta yhteydenpidosta loman jälkeenkin

no se yhteydenpito jäi puheeksi niinkuin aika usein tällaisissa tapauksissa käy, mutta kymmenen vuotta myöhemmin sain joululahja paketin jossa oli valokuvakansio, 50 kuvaa siltä mainitulta Rohdoksen viikolta

kiva ylläri sekin, joskaan ei se yhteydenpito sittenkään paria puhelinkeskustelua kummemmaksi muodostunut

Kysyjän kommentti

Yllätykset ovat mitä ihmeelisimpiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.04.2010 - 01:58

Sähköpostiin saan päivittäin jos minkäläista tarinaa, mutta ihan aitoa postia en muista saaneeni, ainakaan mitään noin makoisaa yllätystä jonka sinä olet saanut. Ainoastaan työpostia saan, jota en aina tiedä milloin mitäkin minulle saapuu. Kortteja saan aina välillä ystäviltä, ovathan nekin jonkinlaista yllätys postia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 05:04

Voi miten kiva ylläri! Loistava ajatus tuo työpaikalle lähettäminen, kun kuitenkin naamasta sitten tuntee.

Mä sain joskus pikkutyttönä kortin isoveljeltäni, joka oli lomamatkalla etelässä. Hän oli piirtänyt korttiin osoitteen alle Suomen kartan ja merkannut siihen ympyrän meidän asuinkunnan kohdalle, että "tuolla". Olin niin pieni, etten tainnut tuntea edes maantietoa tuon kartan vertaa, mutta vuosien saatossa ihmetys ja ihastus muuttui nauruksi. Miten se keksikin jotain niin kivaa pikkusysterille :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 06:59

No onpas ollut ihana yllätys. Ei mulle vaan tule sellaisia vaikka joskus oikein odotan, kun on mieli maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 07:01

Olipa todella mukava yllätys sinulle,minä en ole koskaan saanut yllätyspostia mistään .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 11:21

Papan ja vähäviisaan yllätykset ovat todella hienosti toteutettu. Eipä aina tule ajatelleeksi, että noin voisi matkalla, jossa tutustuu toisiin, niin yllättää ilman mitään esipuheita, siis yllärinä varmaan on kiva
ottaa vastaan. Minä pidän arvossa jokaisen postikortinkin , jonka saan kun tämä yhteydenpito on
mennyt niin koneelliseksi ja kiireiseksi nykyaikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 17:57

En ole tuon tyyppistä postia saanut, mutta olen lähettänyt kerran äidilleni kortin, jossa luki vaan äidille ja katuosoite. Perille meni ja äiti oli iloinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:26

Ei kyllä ole mitään vastaavaa tullut. Eräs uusi sukulainen on kyllä ilmoittanut olemassa olostaan kirjeellä.