rovaniemellä toimii lapinlennosto,jokunen kertoi minulle että hävittäjät ei koskaan laskeudu runsaalla polttoaine määrällä,

laskevat sen maahan voisin tuon kyllä uskoakkin .monesti olen havainnut lumen värjäytyneen kellertäväksi. ONKO NÄIN?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 23:14

no sitä keltaista lunta syntyy monesta syystä

hävittäjien (tai yllensäkään lentokoneiden) ei ole turvallista laskeutua täysillä tankeilla, ääritapauksissa se ei ole edes mahdollista (liian painavalla koneella) ja siitä syystä niitä hätäkevennyksiä joudutaan silloin tällöin tekemään ja silloin on kyse siitä että lentosuunnitelmaa on jouduttu syystä tai toisesta muuttamaan

hätätyhjennyksiä ei tehdä maassa vaan mahdollisimman korkealla ilmassa ja merien tai muuten asumattomien alueiden yllä, ihan normaalit fysiikan lait pitävät huolen siitä että pudotettu polttoaine hajoaa niin laajalle alueelle ja niin pieniksi pisaroiksi ettei sitä maassa yleensä havaitse

suoranaiset onnettomuudet sitten ovat eri juttu

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 17.04.2010 - 00:00

Se keltainen lumi on kyllä jotain muuta kuin polttoainetta. Asiasta en muuten tiedä mitään, mutta vähäviisaan selvityksiin voisin vaikka uskoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:07

Keltaiseksi värjäytyy lumi kun heittää hangelle sitä professori Wiikin mainostamaa tiskivettä. Wiik suomalainen oli kuukivien tutkija.
Mil.fi
www.mil.fi/maavoimat/kalusto.../00116.dsp
www.mil.fi/maavoimat/kalusto.../00112.dsp

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 01:07

Lapissahan on juomaa tarpeeksi ja ulostuksia vaikka missä. Eihän lisä pahititteeksi tee kuin selkään saamisessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 18:19

Tuolla hieman tietoutta:
igs.kirjastot.fi/iGS/kysymyk...entokoneet