Mitä on terveyskeskusmaksu tällähetkellä?

Kävin lääkärissä tänään,mutta en tiedä paljonko maksaa,kun lasku postitetaan kotiosoitteeseen.

Avainsanat: maksut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 19:28

viimeks kun kävin, niin taisi täällä hesassa olla 13-14 euroo/kerta ilm. kolme kertaa vuodessa, jos käy useimmin, niin sit kait loput ilmaseks...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 18:44

Riippuu vähän paikkakunnasta mutta noin 27-29 euroa se on ja maksetaan kerran kalenterivuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:46

Kaiketi kuntakohtainen juttu. Löytyy kunnan sivuilta ainaski kotikunnassani. Tosin itse en käytä tervaria, kun käyn työterveyshuollossa yksityisellä lääkäriasemalla silloin, kun tarve iskee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:57

Keuruu-Multia Terveyskeskus maksu on 13,70 kolme kertaa saman kalenterivuoden aikana ja loput ilman.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 21:50

On paikkakuntakohtainen, jos oikein muistan meillä 20 euroa, ja sillä voi käydä yhden vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 22:33

Meillä näkyy olevan 27.40/kalenterivuosi. Siihen hintaan voi käydä vaikka joka päivä jos tarve vaatii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:17

Maksuista viis. Hoito on tärkeä kunhan avun saa. Näitä asioita ei rahalla mitata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:40

En ole maksanut, enkä käynyt moisissa keskuksissa.
(Kyllä verottaja tosin oli siihen viittaavan veron perinyt.)
Yksityisessä silmälääkärissä kävin kun laseilla ei oikein nähnyt.
Lääkärin vastaus oli; "miks käytät et sinä laseja tarvitse"?
Miten minä sen poliisisedälle selitän ratsiassa, jospa hän kirjoittaa todistuksen ja 96€.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 05:13

Siinä parinkympin pintaan se on, jos paikkakunta on keskikokoa. Yksityisellä se oliskin sitten ollut satakunta euroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 07:45

minullakaan ei ole (vielä) terveyskeskus kokemuksia, mutta mitä olen lehdistä lueskellut maksut näyttävät olevan kuntakohtaisia ja vuosikatto niilläkin, joko niin että vuosimaksu peritään ensimmäisellä käyntikerralla ja loppuvuosi veloituksetta, tai niin että vähän pienemmän kertamaksun joutuu maksamaan parista kolmesta ensimmäisestä käyntikerrasta ja sitten siirtyy 'vapaapotilaaksi'

sieltä terkkarista tämäkin selviää

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 10:42

Alle 30 koko vuosi. Kertamaksua en tiedä sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:20

Pohjois-Karjalassa vaihtelee paikkakunnittain.
Jossain on kolme ensimmäistä käyntiä 14 euroa/käynti ja mahdollisen lisäkäynnit maksuttomia (parilla paikkakunnalla viikonloppuisin korotettu taksa) ja jossain taas maksetaan kerran 28 euroa joka kattaa koko vuoden käynnit. Koska maksut menevät kalenterivuoden mukaan, ei köhää kannata mennä valittamaan vuoden viimeinen päivä, ellei vuosimaksukiintiö ole täynnä.
Lääkärilläkäynnit ja synnyttämiset ovat sitten eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.04.2010 - 08:23

Maksu on kuntakohtainen ja käytössä myös vuosikohtainen kattomaksu. Käyn harvoin terveysasemalla joten maksuaj en muista. Yksi käynti tänä vuonna flunssan takia, olisko hinta ollut 13,90.