Nyt muijja ei ymmärrä mikä on JALKORÄTTI ?

Oletko käyttänyt ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 21:15

Eipä tarvihe "muijjan" edes tietääkään mokomaa.... Ihan turha tieto on tuo naisihmisille:):):):):)

Kysyjän kommentti

Jooooooooooooooooo

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 17:07

intissä ollessa kuuluivat varustukseen (ja tietysti käytettiin) ,

oli muuten nimeltään jalkarätti

flanelia olivat vaikka se joidenkin suussa vääntyikin franeliksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 17:16

Minäpä tiedän millaisia ne jalkarätit ovat koska ukkini laittoi sellaiset aina saappaisiinsa, kun lähti ulkotöilleen. Flanellisia ainakin osa oli. Liekö ne armeijassa samasta materiaalista? Siitä ei ole kokemusta.

Lähteet:
oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 17:19

Ennen ei muita ollutkaan kun jalkarättejä Rätti kiedottiin jalansuojaksi, sukan asemasta ja pujotettiin saappaaseen.Niin oli sedilläni ja isälläni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 17:38

Tuli niitä intissä käytettyä.Ne piti laittaa huolella,ettei tullut rakkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 17:49

olen pappani nähnyt käyttävän silloin ennen .. kuin silloin ennen .. , joot tiedät moiset rätit kyllä .. ja tuntemattomaskin niit käytettiin.. ei vieras jutska laisinkaan.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 18:44

En ole käyttänyt koskaan jalkarättejä,mutta olen kuullut niistä puhuttavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 18:47

Säärystimiä meillä laivastossa käytettiin mutta ne oli kai lähinnä koristuksia kun jalkarätit taas on hyvä kylmyyttä vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:06

Kyllä jo talavisovassa olvat lämpimät suappaassa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:41

Havainnollista asiaa. Siitä se selviää. Eikä tuossa kivitaloja menetetä, jos ei ymmärrä. No hätä!!!!

En ole ite käyttänt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:52

Kyllä tiedetään jalkarätit, isäni käytti sodan aikaan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 21:54

Sanan olen kuullut, mutta en nähnyt kenenkään käyttävän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 22:23

Kun lapsena maalla vietin kesäni, niin isäntä käytti niitä jalkarättejä saappaissa aina. Minä kaupunkilaistyttö ihmeissäni katsoin, mutten mitään sanonut, tietenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 00:10

Hikiset jalat varmaankin saa,
armahin mun hän paljastaa.
Minä sinun vierelläs,
oonha sinun lähelläs
Kai kohtalo meidät yhteen toi,
niin lemmenliekit meille soi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 10:38

Jos nimittelet muijaasi jalkorätiksi, ei ihme että ei ymmärrä.