Onko tuhkaa tullut teidän paikka kunnalle?Toivottavasti ei tänne meille tule. koska pyykit ulkona narulla.

Avainsanat: tulivuoresta tuleva tuhka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 10:41

Ei ole tainnut niitä laskeumia vielä olla, mutta se laskeuma tuhka on viiltävää esim ihmisen keuhkoissa, ja vaikka sade sen maahan lyö, kuivana aikana pöllyää kuten muukin pöly, kuoleman tapauksia tulee varmasti enemmän muutaman aikaa, ja ei tiedä mihin se laskeutuu, turha aliarvioida tätä tuhkan laskeumaa kenenkään.

Lisätty: 16.04.2010 - 11:28

Aikaa ja paikkaa ei tiedä mihin se laskeuma putoaa, netistä voi katsella mitä ne pölyt voivat tehdä ihmiselle. ei ne hiukkaset ole silmin nähtäviä. jos kohdalle sattuu niin terve ihminenkin silmissään ja hengityselimissään sen tuntee, ja tiedossa ei ole miten pitkään niitä tuhkia tulee, voi aiheuttaa paljon erilaisia katastrofeja.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.04.2010 - 11:07

Tuskin se tuhka alas maahan saakka laskeutuu, ellet nyt sitten asu Islannissa.
Pyykinpesuvaroitusta ei ole annettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:03

Pöllyää täälläpäin (Turku) muutenkin kun puhdistelevat katuja ja teitä talvisen hiekoituksen jälkeen. Kohta taas kun maa on kuiva sama pöllyttely jatkuu. Ei sitä tuhkaa varmaan tulekkaan, mutta jos on tullakseen niin samaan joukkoon mahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:33

Ihan eri mieltä kahden ekan vastauksen kanssa...Ns.lasituhka leijailee vielä ties kuinka kauan 10000metrissä yläilmoissa ja kun se joskus tulee alas niin on hajonnut jo sen verran paljon,ettei sitä valkoisimmissakaan lakanoissa huomaa.Vaikka itse röökaankin niin taatusti tupakointi on sata kertaa vaarallisempaa kuin tästä purkauksesta tuleva vähäinen tuhkamäärä!

Lähteet:
Turhaa pelon lietsontaa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:35

Kiitos vastauksistanne, huoli on siis mitätön, ja tieto ei lisää tuskaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 12:39

Ei tietääkseni ole tuhkat laskeutuneet tänne. Ja jos laskeutuu, niin minkäs sille voi. Se on otettava vastaan mitä ylhäältä annetaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:44

Ei ole tuhkaa näkynyt meidän pihalla ja täällä on satanut vettäkin,mikä on erittäin tervetullutta,kun hiekkoja putsataan jalkakäytäviltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 13:40

Ei minun tietääkseni tännekään ole vielä laskeutunut. Ja katastrofi tilanne ei ole vielä valloillaan. On ikävää ja surullista mikäli tästä tulee terveyshaitta. Mutta Tertsi jo hyvin asiaa valistikin. Ei turhaa panikointia, ennenkuin tiedetään asiasta enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 15:14

Joo kyllä heitin keskiviikkona kompostiin tuhkat ennen kuin aloin lämmittää saunaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 15:46

se matalalle purkautunut tuhka on jo laskeutunut mereen, korkeuksiin noussut haittaa lentoliikennettä ja leviää tuulten mukana ympäri maapalloa, tuhkahiukkaset sieltä kyllä aikanaan laskeutuvat, mutta niin laajalle alueelle että tuskinpa niitä laskeumia edes havaitsee ilman tarkkoja mittalaitteita, ei pyykkäri ainaskaan ...

- nyt tarjolla oleva katupöly on varmasti paljon suurempi terveysriski -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 16:34

Todellakin katupöly lienee tällä hetkellä pahin riesa. Kait se häviää ajan kanssa, kuin tuhka tuuleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 16:36

Onneksi tänään ainakin täällä Espoossa satoi, vähän helpotti tuo katupöly. Tuhkaa en ole nähnyt tai tuntenut muuta kuin tuhkakupissani :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 16:39

kiitos kiitos ... kun muistutit .. nyt kipitänkin hakee pyykini sisälle moi !

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 17:31

Tämähän on ollut joskus tuhkan peittämä pallo.Pimeä kun mikä ja kylmäkin.Ei ole onneksi näkynyt.
Koska katastroffi tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 18:54

Ei ole tuhkaa näkynyt,mutta tuo katupöly alkoi minua kiusaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 19:15

Ei ainakaan näkyvää. Olen tosin ollut sisätiloissa, töissä, koko päivän. Vettä on satanut hipsuttanut koko päivän ja minkäänlaista laskeumaa ei ole ollut näkyvissä....

Toivottavasti sait pyykkisi kunnialla kaappeihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 04:54

Kuulemma happamia sateita saattaa ilmetä, muttei siinä mittakaavassa, että vaikuttaisi luontoon tai hengitysilmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 17.04.2010 - 10:29

Naapurikaupungin tehtaat noettaa ihan riittävästi ilmatilan. Ei siitä vieraat tuhkat läpi pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 10:40

Ollaan sen verran korvessa että ei taida edes tuhkapilvet tänne löytää kun kaveritkin ajaa joka kerta ohitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.04.2010 - 17:28

Pääkaupunkiseudulla on havaittavissa mielenkiintoinen ilmiö.
Asuntoihin kerääntyy ulkoa ihan havaittavissa määrin jotain, joka ei sovi kuvaan
ns. normaalikevään kanssa.

Nimittäin silmiinpistävän "vaaleaa", jota voisi parhaiten kuvata: Kuin hilsettä, jossa on seassa
teräviä partikkeleita.

Tämä tosiaan poikkeaa aivan selvästi näin keväällä huoneistoihin ikkunoista ja iv-venttiileistä
kulkeutuvasta katupölystä, hienojakoisesta hiekasta, joka sitten tietenkin sekoittuu
asunnoissa normaaliin huonepölyyn.

Nyt se on hyvin erityyppistä kuin normaalisti niin väriltään kuin tuntumaltaankin.

Mutta eihän sitä Islannista voi...... eihän..... kun viranomainen sanoo näin ;O).

Tosin.... tulihan virallinen tiedote aikanaan Tsernobylistäkin vasta VAJAA KOLME VUOROKAUTTA
onnettomuuden jälkeen ;O).

Voi pojat... ;O).