Kumpi on turvallisempaa, lentäminen vaiko junalla matkustaminen?

Siinäpä se kysymys kokonaisuudessaan siis oli. Ystävän kanssa kun tuossa tuli hieman siitä väiteltyä. Ainakin junalla meno on ympäristöystävällisempää, mutta kumpi on turvallisempaa?

Avainsanat: lentäminen juna junamatka turvallista turvallisempaa kuin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 21:09

lentämällä

Vuonna 2009 tapahtui 0,7 merkittävää onnettomuutta miljoonaa lentokilometriä kohden

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 21:16

junalla olen sitä mieltä ehdottomasti... johtuiskos se siitä .. minun lentopelostani saattapi olla :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:25

Kyllä lentäminen on turvallisempaa,kun ei ole letopelkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:26

Minullakin on lentopelko tullut myöhemmällä iällä, joten kallistun junan puoleeen turvallisuudessa.
Minua ei lentokoneeseen saisi menemään kun humalassa tai huumeissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:28

Ilman muuta lentämällä, tapahtuu niitä junaonnettomuuksiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:40

Lennän mieluummin, joten pidän sitä turvallisempana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:45

Jos verrataan kilometrejä/ihminen, niin lentokone on turvallisempi.
Lennä, lennä leppäkerttu...
Suomessa kun VR:n junat seisovat missä seisovat ja kulkevat kaikkea muuta kuin aikataulun mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 21:53

Lentokone minua ainakin miellyttää enemmän. Tasoristeysonnettomuuksia ei tapahdu tuolla linnunradalla niin usein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 22:44

Kumpikin tuntuu yhtä turvalliselta, onettomuus sattuu jos on sattuakseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 06:08

Lentokoneeseen nousisin mieluiten koska sehän on turvallisempaa. Sanoo tilastot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 08:10

kunpikin on yhtä turvallista,onnettomuuksia sattuu molemmille,jos niikseen tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:01

en ole pelokas kummankaan suhteen, tosin junalla en matkusta juuri koskaan. Enemmän pelottaa maantieilla ajelu ja kävely kaupungissa jossa joku päin punaisia valoja ajava voi kaahata päin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:51

Tilastot kertoo,että lentäminen on turvallista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 13:29

Molemmat yhtä turvallisiksi osoittautuneet omalla kohdallani. Viisaammat väittää lentämistä turvallisemmaksi kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 15:46

Ehdottomasti lentäminen uhrit/vuosi/km sitä vaan kirjoitellaan kun lento-onnettomuudessa menetyy kerralla paljon ihmisiä. miten nykyisin junat, autoilu. vrt.ylärivi