Mikähän kesä se oli kun tuli savua idästäkin päin?

Avainsanat: venäjän metsäpalot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 20:22

Vuonna 2006 oli todella paljon savua..aamusin kun nousi ylös oli todella ihan savun leijausta ja haju..
Ne oli ne Venäjän metsäpalot.

Kysyjän kommentti

Katkua oli myös täällä Lounais-Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 19:43

useampanakin kesänä tullut, paksulti 2006

www.pelastustoimi.fi/uutiset/2707

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:45

Vuonna 2006 paloi Venäjällä lähinnä Siperiassa useita metsäpaloja. Noin 23 000 erillistä paloa.
Savua kantautui Ruotsiin asti. Samoin paloja oli Etelä-Suomen rajan lähellä useita.
Kesä oli hyvin kuiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 20:11

Kyllä sitä on tullut joka vuosi enemmän tai vähemmän. Vuonna 2006 saattoi savun ja hajun aistia täällä Lounaissuomessakin. Taitaa tuo vuoden 2006 tapahtumat olla luokassaan suurin savun aiheuttaja.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 20:12

Joka kesä se oli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 20:29

joo tuolla jo sanoivatkin ja kyllä ne hajut olivat täällä meilläkin päin aika voimakkaina ... muistelen vain.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 21:45

2006 kuusihan tuo oli. Ei haissut kyllä enää täällä Kuopion liepeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 01:49

Meille asti ei aivan tuoksu yltänyt, en oikeasti muista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:05

Useampana kesänä ongelmaa on ollut, ikävä kokemus Helsingissä ainakin. Oli sekä hajua että sankat pilvet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 13:02

Vuotta en muista, mutta täällä paikalliset kuulemma savustivat kaloja narulla. ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 20:16

Itäisessä provinssissa asuvana voin sanoa, et joka vuosi....

Mitä eroa on suomalaisella ja venäläisellä palomiehellä? Suomalainen on asemissa portailla, avasee oven varovasti ja menee tulta päin. Venäläinen odottaa pihalla portaiden edessä ja sanoo: "Kyl se sieltä tulee."