Minkä Suomen kaupungin korkeudella on Reykjavik?

Tuli mieleen,kun sitä tuhkaa änkee sieltä Islannista.

Avainsanat: reykjavik

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:58

Karttaa katsomatta ja pää sekaisin heitän vaan arvaukset, että Ivalo, Tornio tai Kemi tai sitten ei. Pitää mennä karttaa etsimään.

Lisätty: 15.04.2010 - 18:14

En ehtinyt löytää karttaa. Otin lonkeron, hyvää oli ja nyt ajattelin kerrata hieman maantietoani. Pikkusen verran hävettää, mutta kuunnelkaahan uutisia, siis tulevia niin se tuhkapilvi laskeutuu pohjoiseen juuri parhaimmille kultamaille, enkä pääse kaivamaan ensi syksynä. Pitäisköhän nyt oikeasti painua maan alle ja odottaa, että tulkoot tuhkat päälleni, haudatkoot vanhat luuni ja päästäkööt aivoni pihalle. Ai, että tyhmyys joskus pakottaa, mutta onneksi on kaksi vapaapäivää edessä ja taidanpa suunnistaa taas sinne "kartan" etsintään...

Lisätty: 15.04.2010 - 18:20

Minäpä nyt sanon. No ehkä en sittenkään. Sanon kuitenkin, kun sain hyvän vinkin, että se on Vaasa. Kiitos.
...ja nyt taas naurattaa, kun luin tuosta VV:n vastauksen lopusta, että "eihän ne mummot pitkin pituus- ja leveyspiirejä kulje"...voe apua. Mie ainaskii oon niin liikkuvaa sorttia ettei varjokaan perässä pysy...miehistä puhumattakaan. Sen varran kuitenkin jo tömäkässä kunnossa etten ihan ilmavirtoihin sotkeennu.

Lähteet:
arvaus ja ystävän neuvo

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:59

Reykjavik 64°08' N ... Kokkola 63°50′ N .... Raahe 64°41

mutta eihän ne mömmöt pitkin pituus- ja leveyspiirejä kulje vaan siellä minne ilmavirtauset ne kuljettaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:57

Eiköhän se tuuli niitä kuljeta mihin sattuu. Pelko siis pois jos sattuukin samalla asteikolla asustamaan. Ja jos kamalasti huolettaa, niin ainahan sitä voi piipahtaa etelämmässä sukuloimassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:08

Vöhäviisaan mainitsemien lisäksi myös Kajaani 64° 13′ 30″, joka taitaakin olla lähinnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:32

Ei tarvi olla huolissamme, eihän Tsernobylin pöllytkään Suomeen jääneet, vaan ne laskeutui naapurimaahamme Ruotsiin. Joten kyllä ne nyt Englantiin menevät, Ruotsiin ei passaa,
että prinsessa Wiktoria sa juhliä häitänsä kesäkuulla raikkaassa ilmassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:46

Taitaa olla meitin korkeudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 12:56

Tuhkat liikkuvat ilmavirtausten mukana ja ei siis voi ajatella että Kokkolan seudulle laskeutuisi jonkinmoisella viiveellä laavaa /tuhkaa! Tsernobylin seurauksia on Suomen maaperällä edelleenkin...jos joku muuta luulee. Se katastrofi taas oli suoraan ihmisen aiheuttama mitä ei tulivuorenpurkaus ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 13:39

Ei ne tuhkapilvet taida viivasuoraan kulkea, joten tuskin laskeutuvat juuri Kokkolaan tai Raaheen tai ylimalkaan mihinkään tiettyyn paikkaan.