Käytätkö ruokaa valmistaessasi esiliinaa edessäsi suojaamassa?

Mie käytän olen niin kova sotkemaan.

Avainsanat: esiliina

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:40

Kyllä minulla on esiliina aina ruoan kanssa touhutessa edessä, tai jos ei ole niin vaatteeen vaihto on edessä. Muistan kun alakoulu aikoina jo joka luokkakuvassa olin se tyttölapsi, jolla oli aina esiliina
edessä. Nykyisin minulla on itse tehtynä kaksi ns. ruokalappua, jotka muistan joskus ottaa
syödessäni kotona ja laittaa leuan alle. Olen oikea soppamaakari syödessäni. Tahattomasti.

Kysyjän kommentti

Käytän esiliinaa edessäni aina,kun paistan jotain pannulla,ainahan rapatessa roiskuu.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:27

En oikein osaa käyttää. Joskus on pyyheliina sillai vyötäröllä johon pyyhin käsiä välillä. Vain silloin, kun olen oikein innoissani ja hellalla on 10 kattilaa porisemassa.

Lisätty: 15.04.2010 - 17:32

Oikeat, ne hyvät mieskokit kyllä käyttävät esiliinaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:31

keittiössä kyllä huseeraan alvariinsa mutta essua en käytä, johonkin se raja on vedettävä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:32

en enään kotioloissa vaan pyyheliinaa johon pestyäni kädet sit kuivaan....käsiä kyllä pesenkin uuteraan ,kun teen ruokaa ja syynä on se,et en kotioloissa käytä hanskoja...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:39

Aika harvoin tulee esiliinaa käytettyä..Silloin kun leipoo ja laitaa samalla ruokia enemmän..tulee laitettua essu jos muistaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:44

En käytä, minulla ei ole kuin 1 esiliina jonka olen koulussa alaluokilla tehnyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:55

En todellakaan, kyllä minä sellaisen omistan ja naulassa roikkuu keittiössä. Leivontahommissa se on kyllä edessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:58

Vähän sama juttu kuin menisi sadetakki päällä suihkuun. En käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:16

Silloin käytän essua kun tiedän, et oikein roiskuvat ruokakokkaukset on tulossa, tai jos muuten on esimerkiks jo vierasvaatteet päällä itelläin, vieraat melki pöydäs ja mie kokkailemassa, niin käytän myös essua, ehkä kannattais käyttää useamminkin, kun kerta on niin helppo kietaista päällensä ja käyttövaatteet säästyy:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:17

Pitäisi käyttää mutta en käytä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:28

Sain Marimekon essun lahjaksi, mutta kaapissa lojuu käyttämättömänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:03

En käytä enkä edes omista sellaista. Varsinkin grillatessa kesällä se olisi kyllä tarpeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:42

Kyllä käytän. Olen varsinainen esiliinojen suurkuluttaja.Haluan aina pitää sellaista, missä on iso tasku tuossa ison mahan päällä. Kännykkä ja nitrot lähellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:47

En käytä essua, ihan normi vaatteet päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 02:53

Pitäisi opetella käyttämään. Olen melkoinen sottapytty

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 08:44

En käytä,en edes omista sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 13:06

En käytä, vaikka sellainen roikkuu keittiön seinäkoukussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:45

Erittäin harvoin vaikka parikin sellaista roikkuu nurkissa. Toinen peruja huoltoasematyöstä ja toinen joku Marimekkolahja. Varmaan sitten tulisi käytettyä jos osallistuisi johonkin karjalanpiirakoiden tekemiseen koko päivän ajan, nyt se on turha virittää päälle vartin ajaksi.