Paistatko lihapullat uunissa vai pannulla?

Olen paistanut nykyisin uunissa ja ovat ihan syömäkelpoisia.

Avainsanat: uuni lihapulla pihvi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 18:01

Minä useimmin uunissa paistan, pannulla tulee kyllä parempia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:17

uunissa yleensä, tottunut tekemään silleen ja siinä jää soppivasti kädet vapaiksi puuhastella muuta seb aikaa kun pullat kypsyvät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:22

Paistan uunissa nykyisin pienellä lämmöllä hauduttaen. Ennnen paistoin pannulla rasvassa, mutta
nyt laiskuuttani ja terveyttäni ajatellen uuniin on siirtynyt.

Lähteet:
oma idea pää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:28

Niin harvoin teen lihapullia, mutta uunissahan tulee terveellisempiä. Valitsen siis sen vaihtoehdon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:37

meillä asuu yx lihapulla ahmatti ja joudun tekemään molemmissa ihan vaan siksi, kun pellile ei kaikki mahdu niin loput paistuu pannulla.....teen aina ison taikanan siinä toivossa ,et saan pakkaseenkin, mutta se on ollut tueha toive...noo-oo parhaimmillaan ne ovatkin pannulta suoraan suuhun ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:42

Panulla paistettuna tulee kyllä parempia,kun saa ihanan ruskean pinnan..eli pannulla useammin,kun uunipelillä uunissa..Pääsee kyllä helpomalla,kun uuniin laittaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:55

Sekä että ja lisäksi keitän myös usein lihaliemessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:57

Paistinpannulla tulee kaunein jälki. Makuunhan sillä ei ole suurempaa vaikutusta. Paistinpannua minä käytän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:17

Uunissa nopeaa ja helppoa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:22

Jos teen pienemmän satsin lihapullia/jauhelihapihvejä, niin paistinpannulla paistan (vain vähän rasvaa käyttäen), jos tää meitin komppania (lapset ja lastenlapset) tulee syömään, niin teen uunipellillä - vaihtoehtonahan vois tietty olla, et nopsasti kuumalla pannulla lihapulliin hyvä ruketus ja sen jälkeen uuniin kypsymään...hmmm... oiskos tää ny sit se missi... meinaten kompromissi:)

Lähteet:
pähkäilyni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:06

Sekä että eli ensin paistan pannulla ihan vaan sen verran, että pintaan tulee hiukan väriä ja sitten laitan uuniin paistumaan. Mistä hoksasitkin kysyä tätä juuri tänään - sain nimittäin kilon hirven jauhelihaa, ostin toisen kilon sika-nautaa ja vartti sitten otin viimeisen satsin uunista ulos. On muuten hiukan taas lihapullia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:32

Uunissa,leivinpaperilla vuoratulla pellillä.Ylimääräinen rasva tarttuu paperiin. Tulos on hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:48

Uunissa paistan, olen todennut sen helpommaksi. Ja minusta maistuvatkin paremmalle uunissa kypsennettynä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 02:54

Uunissa useimmiten laiskuuttani, mutta sitä ennen pitää ehdottomasti laittaa taikina jääkaappiin vetäytymään. Ennen pannulla paistamista se ei ole ihan niin välttämätöntä, kun niistä valuva neste haihtuu siinä samassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 08:45

Pannulla on useimmiten niitä paistanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:53

Aina uunissa ja hyviä tulee ja ovat terveellisempiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.04.2010 - 13:09

Uunissa aloin paistamaan, kun pannulla roiskivat koko keittiön rasvaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 20:18

Uunissa. Ennen paistoin useammalla pannulla samaan aikaan. En nääs jaksanut odotella tipottain...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:47

Nyt on ollut niin halpoja kaupassa että en ole varmaan kuin kerran alkuvuodesta tehnyt itse. Jos teen niin uunissa tulevat samalla kun siivoaa aiheutettuja sotkuja pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 22:11

Ennen paistoin panussa.Enään en.Paistan pellinpäällä uunissa, joskus keitän kattilassa..Tulee hyviä molemin konstein.