Mitä minun olisi pitänyt avainsanoiksi laittaa aamulliseen kysymykseeni.kertokaa nyt herran tähden. Oliko liian vähän vai paljon?.

Avainsanoja, nimittäin Jumppis jupisee tuolla. Oisko ollut hyvä toistaa kysymys sanasta sanaan
on niitäkin.Ei pahalla vaan kerralla niin selvästi säännöt, että hitaampikin ja heikkoälyisempikin
älyää totella niitä.

Avainsanat: lakana peitto tyyny patja sänky kauneus uni.??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:56

hei jumppis ja 'mummot'

eihän suinkaan ole tarkoitus että mitään haettaisi yht aikaa kaikilla annetuilla avainsanoilla, esimerkkitapauksessa: Avainsanat: lakana peitto tyyny patja sänky kauneus uni.?

vaan systeemi pelaa niin että kun joku klikkaa avainsanaa tyyny hän saa kaikki listan kaikista niistä kysymyksistä joissa avainsanana on "tyyny" (onko tämän kysymyksen osalta oleellista kuulua tuhon tyyny-kysymysten joukkoon, on lähinnä kysyjän valinta)

se ei varmaan haittaa vaikka avainsanojen joukossa olisi joku turhakin

Avainsanoja voi (ja ehkä pitäisikin) käyttää ikäänkuin Kategorioita täydentävänä lisäyksenä, esimerkiksi

-olen kysynyt kategoriassa "eläimet ja lemmikit" jotain kissan juttua ruokajuttua, avainoiksi olisi hyvä laittaa esimerkiksi : kissa, kissanruoka

jälkeenpäin kuka tahansa löytäisi tähän kysymykseen tulleet vastaukset hakusanalla kissa tai kissanruoka , pääsisi paljon vähemmällä kuin kahlaamalla läpi koko kategorian "eläimet ja lemmikit" ja jos näin meneteltäisiin yleisesti, voisin löytää vastauksen kysymykseeni jo aikaisemmin tehdyistä kysymyksistä ja voisin jättää omani tekemättä

Samoin jos kaikki arvoituksia kyselevät laittaisivat avainsanoihinsa myös "arvoitus" niin silloinkin olisi jo kysymyksen tekovaiheessa helppo tarkistaa onko tätä monasti kyselty aikaisemmin

jne.

kuvitelkaapa, jos kaikissa niissä kysymyksissä joissa on kyselty (tai annettu) ruokaohjeita, olisi yhtenä avainsanana ollut "resepti" , minkälaisen napsu-keittokirjan saisikaan eteensä yhdellä avainsanahaulla ("resepti" )

systeemi antaa tällaisen mahdollisuuden, onko siitä mitään käytännön hyötyä, riippuu ihan meistä käyttäjistä, miten me noita avainsanoja käytämme

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 17:17

Veikkaisin sänky.Kyllä minäkin joskus laitan monta avainsanaa,ei se maailmaa kaada,ei ainankaan minun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:18

Napsussa on haku ja sinne kun kijoitat tuon litanian niin mitä saat vastaukseksi? Kokeile ja kokeile sitten sanaa kerrallaan mitä näet sitten!

Kokeilkaa vaikka sanoja; tulta, munille ja tulta munille erikeen ja yhdessä mitä näyttää? (piste pitää haussa olla napsun kohdalla.)

Lisätty: 17.04.2010 - 01:59

Jos ette ole etsineet kysymyksiänne ja vastauksianne jälkeenpäin Napsussa olevalla haulla niin turha taitaa olla selittää myös avaisanojen merkitystä?
Haussa on kaksi vaihtoehtoa Web ja www.napsu, ruksi on valmiina ensimmäisessä ja sillä tulee kaikki mahdolliset netissä olevat. Niitä ette kai napsusta kysele?
www.napsu.fi/vastaukset/avainsanat
Vaikka näin: www.napsu.fi/haku/?domains=w...mp;sa.y=14

Heipä hei vähäviisas, "konkari netissä".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:24

Ahaa. Nyt syttyi lamppu tämän maalaisen päässä joka sanoo mm. Helsinkiä Hesaksi ja tulee aina sanomaan, kun on sen lapsuudessa niin oppinut. Tästä eteenpäin koetan muistaa laittaa vain yhden ainokaisen avainsanan...ja jos oikein alan pihtaamaan niin en laita sitäkään..mie menin vielä muitakin neuvomaan väärin. Anteeksi kamalasti maalainen tyhmyyteni. Mut` huomenna ajattelin kyllä mennä kaupunkiin.

Lisätty: 15.04.2010 - 18:31

Nyt mää vallan kauhiast` pelästysin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 17:44

ei kait sillä nyt tässä tietotoimistos ole niin syntisen tarkkaa väliä...vAI ONKOS ..itse laitan aina stoorii vaix mitä, enkä tätä niin kauhean vakavissani ole ottanut ...pikemminkin hyymörillä , mut jos tämä nyt alkaa pilkun fiilaamisex meneen niin ehkäpä ei sen jälkeen olekkaan minun foorumini.... hui kauhistui oikke :))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:52

Kirjoittaessani kysymyksiä kokeilen avainsanalla mitä löytyy. Tällä tavoin voi välttää toistamasta samoja asioita. Ei huono vaihtiehto ja käyttö on vapaaehtoista.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:54

Jahas, nyt selkis mullekin tuo vähäviisaan viisas selvitys. Eli perusmuodossa sana siis. Hyvä, johan tässä olen reilun vuoden väärin niitä avainsanoja laittanut - milloin olen muistanut.
Mutta hei haloo, onko tämä nyt niin vakava ja tärkeä sivusto, että kaiken pitää olla tiptop. Ei ne kyssärit eikä vastauksestaan aina ole sieltä fiksuimmasta päästä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:26

Eihän tämä mikään raamattu tai tietosanakirja ole.Matka-asioista voin jotain katsella mutta tärkeisiin kysymyksiin on ihan muut sivut joita joskus käytän.Nämä sivut on lähinnä nettisosiaalista viihdttä ja ajankulua ikä tätä niin tosissaan pidä ottaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:09

Voi laittaa yhdellä sanalla..tai käyttää useamia sanoja,jos yksi ei riitä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:58

Ei se maailma yhteen avainsanaan kaadu, hyvähän niitä on käyttää. Laitat sitten seuraavalla kerralla. Kyllä minäkin niitä unohdan alvariinsa, ja nytkin joudun illalla katsomaan kyssäreitäni olenko kaikkiin muistanut laittaa. Kujeilen nyt aluksi näiden tulleiden kysymysten parissa.

Älä ota turhasta stressiä. Vähäviisas antaa hyvät ohjeet sinulle. Joskus tuppaa unohtumaan miullakin.

Kategorioitakin kysymyksille saisi olla tuplaten napsussa lisää, esim. historia uupuu kokonaan ja moni muukin kategoria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 20:21

Ida sanoi asian kivasti. Tartteeko olla tiptop??? Ja kukas sen ensimmäisen kiven heittääkään?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 11:54

Tässäkin asiassa olisi ylläpidon syytä herätä. Pitäisi olla niin että kysymys ei lähde eteenpäin ennen kuin avainsana on laitettu sitä varten suunniteltuun kohtaan. Tosin avainsanaa parempi sana olisi "Hakusana", tuota avainsanaa ei jostain syystä tunnuta oikein ymmärrettävän. Ja eihän se haittaa vaikka sama kysymys toistuu kunhan ei toistu joka päivä kuten välillä tuppaa olemaan...