Voiko tämä ilmassa oleva vulkaaninen tuhka aiheuttaa meille ihmisille jotain? Pitääkö ulkoilua rajoittaa?

Lisätty: 15.04.2010 - 16:09

.....mutta kun on kevättä rinnoissa ja kuljen pää pilvissä!!

Avainsanat: tuhka vulkaaninen tulivuori islanti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 18:27

Tuhka vaikuttaa lentoliikenteeseen, se vaurioittaa lentokoneiden moottoreita. Ei asiantuntijoiden mukaan vaikuta ihmisten normaaliin elämiseen. Ohessa lisätietoa.

www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa....04/1100385

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 15:57

Tällähetkellä tuhka on ylhäällä monien kilometrien päässä ja laskeuma on hidasta.
Ilmatieteenlaitos seuraa tilannetta.

Lähteet:
Ilmatieteenlaitos radiossa minuutti sitten

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:57

Minä sairastan astmaa ja minulle tekee pahaa kaikkinainen pöly, en halua ulkoillakaan paljon kun on tätä katupölyä paljon. Ja varmasti tuo vulkaaninen tuhka aiheuttaa jotakin pahaa hengitystiehyeissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 16:01

Tuskin kävelet välillä 6-12 km, siellä tuuli kuljettaa ties minne, ehkä ympäri pallon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2010 - 16:03

Ei se mitään siellä ylhäällä meille aiheuta, ellei sitten päätä just Suomen päällä aloittaa laskeutumisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 16:15

En osaa sanoa tuleeko sitä tuhkaa meille suomeen,mutta jokatapauksessa ikäväjuttu lentokoneella liikkuville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 16:26

hissukseen se sieltä alaspäin laskeutuu ja sateen mukana sitten lopulta tulee maan pinalle, ei siitä hengitysilman pilaajana merkittävää haittaa tule olemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 16:57

Saattaahan sitä tänne Soumeenkin vähän laskeutua...ikävä juttu..astmaihmisellä vaikeuksia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:23

Menee YLE Radio Suomen mukaan parhaillaan Tanskan päällä ja kohti keskieurooppaa. Tanskassa on lentokielto. Ei tiettävästi yllä Suomeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:44

En usko että se meille mitään aiheuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 01:58

Toivotaan ettei olisi vaaraa kenellekään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 08:49

Toivon ettei ole vaaraksi kenellejkään.Itse täydyn lääkäriin mennä tänään.