Kuinka suuri haitta Islannin tulivuoren purkauksella on Suomessa. Millä alueilla jo on lentokielto ainakin suurimmilla koneilla?

Yle Suomi

Avainsanat: tulivuori lentokielto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 16:33

Näin tässävaihessa riippunee tuulen sunnasta, nopeudesta ja ilmanpaineesta

Kysyjän kommentti

Sopiva vastaus.Kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 15:28

Juuri tulin töistä enkä ollut ollenkaan ajantasalla uutisten kanssa...syy siinä, että pari viimeistä tuntia olin koulutuksessa. Ihmeissäni katsoin telkkarista klo 15.00 uutisia. Meitä lähimmät kentät ovat suljettuja elikä Kuopio ja Oulu. Näyttää muodostuvan melkoiseksi haitaksi ja tuli taas mieleen joku ennustus...nythän tulee päivittäin uutisia maanjäristyksistä, tulivuoren purkauksista jne. Huh, huh jokohan oikeasti pitäisi alkaa ajattelemaan ihan vakavasti jotakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:33

Ilmavoimat on keskeyttänyt harjoitus- ja koulutuslentotoiminnan koko Suomessa vulkaanisen tuhkan vuoksi, Ilmavoimien esikunnasta kerrottiin STT:lle.

Ei nuo ole mitään suuria koneita, mutta tuskin ottaisvat kyytiinkään.

Lisätty: 15.04.2010 - 15:43

Pari vuotta sitten Airbus A380 teki mutkan reittiinsä kun jostakin Sumatralta nousi savupatsas paljon ylemmäs mitä kone lensi. Jokaisella on koneessa oma tietokoneruutu edellisen penkin selkänojassa. Yritin etsiä siitä asiaan selvitystä, päättelin että kiertävät tuhkapilven tuhoamatta mootoreitaan, kun ei muuta infoa löytynyt. Olen unohtanut tsekata oliko silloin siellä tulivuoren purkaus, savut kumminkin oli mahtavat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:40

Samalla 'global warming' voi muuttua 'global cooling':ksi. Vaihda autosi enempipäästöiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:18

Tällä hetkellä ainakin Tanskassa. Odottavat tomu/noki pilven häipymistä keskieurooppaan.

Lähteet:
Uutiset Yle Radio Suomi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:39

En ole ulkotöiltäni uutisia ehtinyt seuraamaan. Vaikea sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 09:02

Helsinki myös suljettu lentoliikenteeltä.Lentokoneen koolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 16:59

lentorajoitusten myötä ne isoimmat haitat syntyy, tuskinpa kovin pitkään kestää