Miten suhtautua näihin nykyisiin kerjäläisiin ? Ulkolinja: Lapset, jotka Eurooppa unohti To 15.4. TV1 21.50

Nyt vihdoinkin TV1 näyttää tänään BBC:n tekemän hyvän dokumentin Romanian kerjäläisistä ja miten se systeemi toimii ympäri Eurooppaa, katsokaa ihmeessä tämä ohjelma, se vastaa osittain yllä olevaan kysymykseen.

Ulkolinja: Lapset, jotka Eurooppa unohti To 15.4. TV1 21.50

Monen eurooppalaisen kaupungin kaduilla vaeltelee kerjäämään ja varasteluun pakotettuja lapsia. Lapset ovat romanialaisia mustalaisia, monet heistä rikollisliigojen renkejä. Tuotanto: BBC.

Lisätty: 15.04.2010 - 14:36

Ohjelma lähetetään näköjään uusintana ma 19.4. klo. 22.55

Avainsanat: moraali romanialaiset kerjäläiset romania rikollisuus dokumentti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 12:30

Minä ohitan heidät katseeni pois kääntäen. Mitä enemmän he tienaavat kerjäämällä sitä enemmän heitä tänne tulee, ei heitä täällä voida auttaa, Romaniaan sitä apua pitää antaa valvotusti, ja kehittää muita ammatteja heille, se on ammatti Romanian mustalaisille tämä kerjääminen. Ja lapset ovat hyvä ryhmä tätä ammattia harjoittamaan, Jonkinlainen mafia tätä touhua pyörittää.

Lisätty: 15.04.2010 - 12:45

Olen käynyt Romaniassa 2 kertaa ja nähnyt ihmisten elämää paikan päällä. Ja oli suorastaan järkytys että Romania Eu: hun liitettiin, on vissiin Venäjän pelko kova.

Kysyjän kommentti

Yhdyn vastaajien mielipiteisiin, mutta ...
- kukaan ei kommentoinut sitä hyvää TV-dokumenttia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 12:58

ohitan ilman muuta, en usko että roposeni auttaisivat asiaa tippaakaan, päin vastoin, kyllä pitää löytyä muita konsteja hoitaa asia jonkinlaiseen säädylliseen järjestykseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:12

Minä varmaan myös en katso ohjelmaa, olen samoilla linjoilla vähäviisaan kanssa, ei ne minun sentit
ketään auttaisi, ensin on autettava konkreettisesi ylemmältä taholta.
Maksan pienestä eläkkeestäni kahteen suomalaiseen kristilliseen avustustyöhön kuukausittain
pienen summan(vase käsi ei saisi tietää mitä oikea tekee).
Siihen kirkollisvero, korkea Keuruulla. Mutta jokapäiväiset tarpeeni ovat täyttyneet silti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:31

Ohjelman voin katsoa jos muistan, mutta yhdellekään kerjäläiselle en anna senttiäkään koska se ei heitä auta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 15:43

Turha autaa kerjäläisiä todella...niistä vaan harmin saa,kun avustaa..lisääntyvät,kun rutto..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:13

Asiat pitäisi muuten hoitaa kuin kerjäämällä. Ohitan tapauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 18:31

Apu pitäisi viedä heidän tapauksessaan Romaniaan ja auttaa paikallisia heidän omassa maassaan, ei täällä Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 18:38

Meillä käy aina taulukauppiaita. Minulla meni jonkin aikaa ennen kuin tajusin: kaikilla oli samanlainen printattu lappu: Olen puolalainen yksinhuoltajaäiti ja opiskelen täällä...
Käännytän heidät kiltisti ovelta. Jos yhdeltä erehtyy ostamaan, on koko luokka heti oven takana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 19:48

Samaa mieltä Maarit3:n kanssa: heitä pitäisi auttaa omassa kotimaassaan saamaan ammatti, koulutus jne. Romania ei varmaankaan tähän pysty/halua, joten jäisi EU:n kontolle. Kadulla kerjääminen ei heidän tilannettaan paranna. Säälittää tietenkin nuo lapsikerjäläiset, joita on nyt ilmestynyt jonkin verran katukuvaan. Jotain rikollista siellä taustalla on pakko olla, sillä näen kerjäläisiä usein matkalla töihin, ruokatauolle ja kotiin eikä heille lantteja satele. Kerran ruokatunnilla näimme mummon kerjäämässä ja ympärillä lauma romaninuorukaisia puhumassa kännykkään. Lehdessä ainakin varoitettiin näistä naiskerjäläisistä, jotka lähestyvät lappuineen. Näitä näkee valitettavan usein kotimatkalla metrossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 02:38

Ohitan hienotunteisesti.