Kuuluuko tippaleipä ja sima vappuperinteisiisi??

Avainsanat: tippaleipä sima

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.04.2010 - 00:37

aikoinaan se oli sellainen 'must' juttu
sitten meni lukuisia vappuja muilla mailla ja perinne katkesi
eikä sitä enää välttämättä kaipaakkaan

tippaleivistä muuten sain ensimmäiset traumaattiset kokemukseni
ollessani viiden vuoden ikäinen äiti sanoi kerran kylään lähtiessä

"tippaleipiä saat syödä kotona mutta kylässä et ota vaikka tarjoaisivat, sinä sotket niiden kanssa niin kamalasti"

vieläkin arastelen ottaa tippaleipää vieraissa

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 22:18

ei kuulu .. simaa no ehkä , saa nähdä tuleex sitäkään tehtyä , mut tippaleivät ei kyl ole ollut minulle mieleen... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 22:21

Ei ole kuulunut aikoihin , mutta voisihan sitä perinnettä kokeilla miltä se silloin maistui

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 22:24

Kyllä tippaleipä täytyy jo ennen vappua maistaa ja jos kunnon kotisimaa saa, niin sitten se menee,
mutta kaupan sima, ei kiitos. Itse en enään viitsi itselleni simaa tehdä. Kuohuvat simat eivät kuulu
myöskään valikoimiini samoin %,set. Iloisen ja hauskan vappumielen otan kyllä vastaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 22:35

Sima ja munkki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 01:38

Sima ja munkit ovat ne vakiot meillä, nam!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.04.2010 - 08:40

Siman jälkeen on niin huono sihti etten näkisi kerätä niitä tippaleivän pätkiä lattialta, joten jätän leivän syömättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 09:20

Minun vapun viettoon kuuluu sima ja munkki.Tippaleivästä en tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 12:02

Ei kuulu.Nakit ja perunasalaatti kuuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.04.2010 - 15:24

Eivät kuulu minunkaan vappuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 16:46

En ole koskaan tykännyt tippaleivistä..Simaa voi kyllä ottaa,kun vähän terästää Kiteen kirkaalla...sitten tulee kirkas ja hauska vappu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.04.2010 - 21:45

Ei kuulu kumpikaan. Minulle vappu on päivä muiden joukossa. Voin ottaa kyllä makeata kuohuvaa ja kohottaa maljan keväälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.04.2010 - 23:11

Sima kuuluu, mutta tippaleipä ei. Ei siksi ettenkö tykkäisi, mutta kun kaikki kokeilemani ovat olleet niin murenevia, että kun haukkaa, niin pääosa putoaa eikä päädy suuhun. Munkkeja on ollut tapana tehdä vapuksi. Pari kertaa olen kokeillut myös espanjalaisia churroksia ja hyvällä tuloksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2010 - 20:07

Sima ja Rosetit!