Oletteko istuttaneet ämpäriin perunoita?

Avainsanat: Ämpäriperuna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 16:14

Justiin mietin että kannattaisiko ja viitsiäisikö laittaa oikein aikaista.Siemeniä olisi timo,siikli.

Kysyjän kommentti

Ihan mielenkiintoista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 14:21

No eipä ole tullut mieleen, olisi minullakin iso lasitettu parveke, voisi kokeilla, mutta jäänee
ajatuksen tasolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 14:28

en itse,

mutta tuttu juttu sen takia, että mummoni perinnejekkuihin kuului tarjota uusia perunoita syntymäpäivillään (21.5) ja ne oli ämpärissä kasvatettuja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 15:04

Viime kesänä oli ämpäriperunoita 20 litran ämpärissä. Piistettiin muoviputki reinaasta multaan, josta sitten kasteltiin. Sato oli hyvä ja makoisat perunat (timo). Kannattaa kokeilla. Hyvä tulee.

Lähteet:
muistilokero

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 15:27

Olen kasvattanut parvekkeella nuorena kaupungissa asuessani ja hyvin onnistuivat. Kannattaa kokeilla kellä on vaan parvekepuutarha. Kasvavat myös ihan mustassa muovisäkissä hyvässä mullassa tai voihan sen valmiin kasvatussäkinkin ostaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 18:37

Viime kesänä viimeksi ja hyvä sato tuli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:37

En ole. Paikallislehdessä ohjeistettiin, että yksi idätetty peruna per ämpäri. Saa siinä olla aikamoinen määrä ämpäreitä, jos vaikkapa muutaman kymmenen perunaa haluaa istuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 19:15

En vielä, mutta nyt on jo valmiina kaksi ämpärillistä multaa parvekkeella ja ituisia perunoita kaapissa. Kohtapuoliin pitäisi laittaa perunat multaan. Ihan kokeilumielessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 20:43

En istuta tänä vuonna perunoita laisinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 21:01

Tämä kuje on vielä kokeilematta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 22:24

En ole ämpäriin istuttanut,kun on maata mihin voi istuttaa..ja riittää perunaa koko kesäksi syödä.