Oletteko koskaan hakenut toimeentulotukea?

Minä hain hammaslääkärilaskuja varten ensimmäistä kertaa.

Lisätty: 14.04.2010 - 12:19

Sain päätöksen toimeentulotuesta .Sain vähän yli 20 e rahaa tililleni.Toista kertaa en enää hae!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 09:46

eipä ole minullakaan ollut tarvetta, tuskinpa tuleekaan

kerran olen ollut avustamassa yhtä toistaitoista tuttavantuttavantuttavaa hakemuksen tekemisessä, aika vähällä vaivalla sen näytti saavan

Lisätty: 14.04.2010 - 11:57

(tähän olisit voinut laittaa avainsanaksi vaikka "toimeentulotuki")

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 09:29

En vielä itselleni, mutta ystävälleni olen tehnyt hakemuksen hänen puolestaan, ko ei meinannut
hakea, sanoi, että ei hän saa varmaankaan.
Proteeseja varten nämäkin rahat tulivat ja sieltä tuli 380 euroa pikakyytinä.
Kyllä minä itsekin hakisin itselleni,mutta eläke on nippa nappa sen, etten saa asumistukeakaan.
Ei se mikään häpeä ole. Minä hain heti noita ns.taksilappujakin ja sain 18 matkaa Helsingissä ja
nyt Keski-Suomessa tuli 10. Asun palvelujen keskellä, otettiin se huomioon.
Joten ei yhtään alemmuden tunnetta pidä sieluun päästää, kaikki mitä annetaan on suurella vaivalla hankittu, ei se ole häpeä, että on köyhä ja nöyrä, vaan se jos on rikas ja kova.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 09:36

Ei ole ollut tarvetta. En saisikaan yhtään mitään, se on varmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:34

Ei ole tarvetta ollut hakea.mutta jos olis pakko niin silloin pitäs turvautua siihen vaihtoehtoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 10:50

Olen joutunut hakemaan silloin kun poika oli pieni ja tulot pienemmät kuin menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:59

Olen ja toistakertaa en hae. Pitäisi olla spurgu ulkomaalaistaustainen vähintään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 12:07

kai se on tuo eläkekkin jonkimmoista toimeentuloa ainakin minulle , mutta olen sellaisessa käsityksessä , että pitää olla maahanmuutaja tai kuten timppa jo mainitsi niin spurku ei sieltä varmaankaa saa pienituloiset jos vaikka jotain vielä omistaakin, käskivät tuttavaanikin myydä asuntossa , kun hänellä oli paha sairaus ja joutui paljon olemaan sairaalassa sekä oli 3 lapsen yksinhuoltajakin vielä , et sinne tuskin menen kovin helpolla...tästä jo kulunut paljon aikaa , mutta olen vieläkin katkera hänen puolestaan ...jot vihaksi oikein laittaa , kun tiedän myöskin yhden toisen ryhmän jotka terveenä hakevat sieltä kaiken mitä vaan saavat....en kuitenkaan tarkoita, et heistä ihan jokainen hakee , mut hakevat kyllä aika moni...et näin se sossu pitää huolta yksistä , mut ei niistä joilla oikeasti on iso tarve...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 12:22

-70 ja-80 luvuilla jouduin joskus käymään ja siihen aikaan ei ollut niin paljon turhaa byrokratiaa.Tänä päivänä se on suurta paperisotaa vaikka olen 100%varma,että moni esim.eläkeläinen olisi oikeutettu avustusta saamaan mutta ei osaa tai kehtaa...Olen paljon keskustellut kansanedustaja Marjaana K.n kanssa näistä mutta eihän niistä juuri"mainosteta",että olisitte oikeutettu saamaan esim."sitä ja sitä"tukea.Lakikirjaa pitäisi pystyä tulkitsemaan niin olisi mahdollisuudet paremmat...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 13:29

En ole hakenut, ei ole ollut varsinaista tarvetta. Ja tuskin minulle sitä myöntäisivätkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 15:32

Kyllä olen hakenut ja saanut joskus kauan sitten vielä köyhempänä aikana ja opiskelin silloin. Rahat riittivät vuokraan ym. laskuihin, mutta ruokaan ei jäänyt yhtään. Kiitollinen olen vieläkin, että tosi hädässä sain apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2010 - 16:11

Olen hakenut ja saanut. Työtön saa sieltä sähkölaskuun ja kunnallisiin lääkärilaskuihin, sekä lääkekuluihin avustusta. Mutta sekin riippuu siitä, millaiset ovat asumiskustannukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:40

Ei ole onneksi ollut koskaan tarvetta hakea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 18:58

Ei ole ollut tarvetta hakea...Kyllä kannattaa hakea,jos ei varat riitä..kun maksut on maksettava ja elettävä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.04.2010 - 02:47

Kyllä on tullut haettua, kun tulot oli pienet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:09

Taitaa olla asumistuki ja lapsilisät ainoat tuet tällä hetkellä ja lapsilisiin ei ole tarkoitus koskea lainkaan.