Huomenta napsulaiset ja miellyttävää päivää kaikille. Onko paikkakunnallasi tulvatilanne hanskassa vai meneekö yli?

Lähden tästä juuri duuniin ja sain eilen kuulla, että kaukaisin koti minne menen on jäänyt tulvan taakse. Elikä tie on poikki toistaiseksi. Mentävä kuitenkin on, mutta ei ole helikopteria eikä venettä...kiertotie löytyy, mutta sielläkin vesivaara...suuria soita ympärillä ja vesi kuulema nousussa. Pitäkäähän peukkuja...joutuukohan vielä talviturkinkin heittämään tänään.

Avainsanat: tulva kevät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 07:00

Huomenta ja onnea matkallesi. Täällä eivät tulvat onneksi ole elämää haitanneet, huonosti harjatut ja pölyävät kadut ja tiet sitäkin enemmänkin. Aamu on valjennut kirkkaana ja lämpömittarin lukema oli aamutuimaan nollan vaiheilla.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne, Tulvatilanne on varmaankin jo ohitse siellä missä niitä oli. Itse joudun edelleenkin ajelemaan työni vuoksi todella kurjakuntoisia pieniä hiekkateitä. Silmät kiinni aina pahimmissa paikoisa...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.04.2010 - 06:08

Huomenta sinullekin, ei täällä ole mitään tulvia. Toivottavasti tilanne siellä on parempi kuitenkin että kulkemaan pääset kastumatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 07:10

Huomenta sinulle,täällä meillä ei ole vielä tulvia näkyvissä.Joen vesi on kyllä noussut ,mutta saa katsoa miten jatkossa käy.Ihana aamu on ainakin tulossa ja päivästä näyttäästi tulevan loistava,ihana lenkkeily sää,viikonlopuksi ilma näyttää muuttuvan taas talviseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 07:28

Vantaajoki on ääriään myöten täynnä, mutta ei tulvi
ja kun melkein kaikki lumikin on jo taivaan tuulissa tai asiallisesti ojissa ja viemäreissä, niin eiköhän näillä kulmin selvitä ilman tulvavahinkoja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 08:58

Kaunis ja kirkas aamu täällä Keski-Suomessakin, ei varmaan tule tulvaa.
Keusselkä ja Tarhia pysyvät uomissaan.
Vähäviisas puhui Vantaanjoen tulvista, se oli 2-3 vuottako sitten, kävin katsomassa kun asuin Pihlajistossa
miltei vieresssä, tiekin oli aivan veden peitossa, ettei jos vanhastaan ei olisi tietä siinä tiennyt olevan
ei sitä olisi uskaltanut pyörälläkään ajaa, Sehän olikin vai kävely-ja pyörätie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.04.2010 - 10:42

Tekivät tuohon lähelle uuden tien ja eilen siitä valui tulvavedet yli. Muuten ei havaintoja paitsi omalla pihalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:45

Ei ole tälläkään mitään tulvia. luulen että pohjanmaan suunnassa niitä saattaa olla.On usein näin keväisin ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 10:57

Meitä ei tulvat kiusaa,mutta Vainikkalassa on tulva jollakin tieosuudella.Onnea sinulle matkallesi ja toivon,että sinun ei tarvitsisi uida päästäksesi perille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 13:45

Jonkin verran tulvii, muttei merkittävästi. Ja oikein kauniit päivän jatkot sinullekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 14.04.2010 - 15:45

Saisi nousta Saimaa monta metriä, että tulvia kotikulmilleni aiheuttaisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.04.2010 - 22:58

Ei ole tulvia näkynyt.Ihmeen hyvin maa imenyt kaiken sulaneen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.04.2010 - 13:24

Pielisjoki ei tulvinut yli äyräiden. Ihan vieressä ollaan joten jäiden sulamisen ja liikkumisen aikaan näki itse päiväkohtaisen tilanteen varsin hyvin. Nyt ei siinä enää ole jäitä ja käsittääksi pahin tällä erää ohi.