Kuinka paljon kissoja loukutetaan vuodessa Suomessa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 17:03

taitaa kissa olla liian fiksu eläin loukkupyynnillä napattavaksi, en ole kuullut kenenkään edes yrittävän

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.04.2010 - 14:46

Toivottavasti ei yhtään - tällaista uutista ei ainakaan minun silmiini ole sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 15:23

Ei ole minunkaan silmiini tämmöistä uutista tullut,kauheata luulisin että ei yhtään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 16:25

En ole kuullut kissojen loukutuksesta...heiteillejätöstä kyllä..Toivon mukaan ei kukaan halua kissoja loukuttaa...mutta onhan niitä kissojen vihaajiakin olemassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:28

Kamalaa homaa olisi,kyllä sitä varmasti koetetaan, mutta jos se on niin viisas,ettei mene vipuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 17:30

Voi! Minun armas kissani Vikke-poika istui taannoin jonkun "ihanan naapurin" kissaloukussa. Pienet lapset olivat sanoneet tälle kissanvihaajalle, että tuota kissaa et sitten ammu. Se on tullut naapurikadulta ja on selvästi hiirijahdissa. No Vikke-poika sai pitää henkensä.
Jotkut ihmiset vaan eivät siedä mitään muuta kuin itseänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 18:28

Poikkeuksellisesti vastaan kysymykseen, vaikka en tiedäkään paljonko kissoja loukutetaan Suomessa vuoden aikana (saapi ylläpito poistaa, jos katsoo tarpeelliseksi)

Viranomaisten toimesta, kun mökkimme pihapiiriin aitan alle oli puolivilli kissa tehnyt poikueen kävivät pyynnöstä loukuttamassa, tarkastivat loukut kaksi kertaa päivässä, ja saivat nämä kisulit talteen emoineen, jotka olisivat talven tullessa varmasti menehtyneet, jne. loukutus oli tehty asiantuntevasti, eikä kisuleille sen suurempaa vanhinkoa tapahtunut kun pääsivät heti turvaan ja hoidettaviksi kunnalle, jota kautta saivat hyvät kodit, eivät olleet sentään niin villejä, että olisi täytynyt lopettaa.

"Kesykissan tappaminen kielletään sekä metsästys- että eläinsuojelulaissa, mutta em. pykälän perusteella kissa voidaan ottaa kiinni tavattaessa. Eläinsuojelulain 15.§:n perusteella irrallaan tavatut kissat tulee toimittaa talteen. Loukkupyyntiä ei ole kielletty metsästyslaissa." "Talteenotettua eläintä on säilytettävä vähintään 15 päivän ajan, minkä jälkeen kunnalla on oikeus myydä, muutoin luovuttaa tai lopettaa eläin.

Lisätty: 13.04.2010 - 21:31

niin, ei se kissan loukku mikään hiirenloukkuun verratava tappoväline ole, johon joutuessaan kissa joutuis kärsimään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 18:44

Ei ne loukutetut kissat mikään ongelma ole. Ihmisistä se kiinni on kun jättävät heitteille ja loukutettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:19

Toivon mukaan ei yhtään. Julmaa eläinrääkkäystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:22

Kissa on vapaana luonnossa peto. Tyytyisi edes myyriin ja hiiriin mutta pikku- ja isompien lintujen pesät on mennyttä jos sellainen peto osuu paikalle. Piru kiipeilee vielä puistakin tuhoamassa ne.
Meillä onneksi "katuggla" pitää kissat kurissa ja poissa maisemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 19:42

Loukutus on ihan hyvä keino saada kissa kiinni .Vääriin tarkoituksiin kissa loukkua ei ole suunniteltu. Siinä on ajateltu eläimen parasta. Ei mitään eläinten rääkkäämistä tai turhaa tappamista.Eläin jos on terve, on oikeus elää hyvä elämä, ilman kärsimyksiä.Kun ihminen huomaa seurattuaan tarkasti ,että kissalla ei kaikki ole niinkuin pitäisi.On nälkäinen,koditon,kaipaa omaa turvallista paikkaa, mutta jokin on tehnyt siitä vaeltajan, joka ei tiedä mihin mennä ja kuuluu.Silloin soitto kissojen hoitolaan ,ne yleensä loukuttaa ja vie kissan turvaan.Sieltä moni omistaja ja eksynyt kissa on löytäneet toisensa uudestaa.Tavallisen ihmisen on vaikea erottaa villikissaa ja kesyä. Paljon kesyjä kissoja jotka ovat arkoja ,eivätkä vierasta ihmistä lähellensä hyväksy.Yksittäisten ihmisten ,ei ole lupa loukuttaa kissoja tappamis; mielessä.Kissalla on oikeus pyydystämiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.04.2010 - 20:04

Ollessani sairaalassa puistotyöntekijänä,pyydystettiin kissoja terveydellisistä syistä laatikkoon.
Kissat lopetettiin auton pakokaasulla.Kulkutautien ehkäisemiseksi ko menettelyt.
Ei ole tietoa nykyisistä menetelmistä.